I morgon?

Mobiltelefonen ringer.

-- Hej, det var från blomsterbudet. Jag har en bukett till dig här, när kan vi komma och lämna den?
-- Oj då, jag är bara hemma några minuter efter jobbet för att byta om, sen måste jag rusa. Jag är hemma mellan 16 och 16.10.
-- Det var snävt, hördes det snörpas i luren. Då får vi nog komma med dom i morgon.
-- I morgon? Nu ska vi lugna oss lite. Jag vill väl ha mina blommor i dag!

Ja, det löste sig. Blombuketten stod fint inpackad i farstun, med blöta fossingar så den skulle klara sig, när jag kom hem.

























Åh, vad fina! Ett stort tack till Långaskede!

Och tack för telefonsamtal, sms, mail och övriga gratulationer.
Man skulle kunna tro jag firar nåt stort. Men det gör jag förstås inte. Firar bara en i mängden. En av alla dom där födelsedagarna.

UPDATE: Nä, jag vet inte varför det blir så långt mellanrum mellan bilden och texten. Det är jag verkligen inte skyldig till!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Grattis - till en i mängden!

2009-03-10 @ 21:51:05
Morrat av Sofie Rundlöf

Ja du är minsann populär, hela Facebook kryllade ju fullkomligt utav grattiskommentarer :) Hoppas du haft en toppendag!!

2009-03-10 @ 22:31:21
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av valröss

Va? Hade du inte ett inlägg i januari om att du fyllde år då? Kör du någon slags bemärkelsedagsscam här? ;)



Anyway, grattis vettja. I övermorgon är det min tur :)

2009-03-10 @ 22:49:19
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Spader Madame

Grattis goding! Hoppas på bästa dagen!

2009-03-11 @ 00:28:23
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Jerk

Oj, Grattis i efterskott då..

2009-03-11 @ 08:25:10
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Långaskede

Vassego kära syster, svägerska å faster! Roligt att du tyckte om blommorna.

2009-03-11 @ 09:55:31
Morrat av Kvastskatan

Hoppsan. Var visst inne å snokade på tok för tidigt här igår.. så jag missade den rätta tidpunkten. Men va sjutton.. gratulationer kan man väl aldrig få för många av. Fint folk kommer ju sist heter det ju.. å så gör tydligen en del kommentarer oxå? Så. Stort grattis på du!!



Passa på att fira å njuta så länge det går. Snart kommer folk att beklaga sorgen på din bemärkelsedag istället.. s

2009-03-11 @ 16:56:36
URL: http://zetterkvasten.spacegirls.se
Morrat av Ninde

Stort grattis! Vackra blommor! :)

Morrat av Åsa

Nollan: Tack! Åren rullar på...



Sofie: Populär var nog en enorm överdrift... :) Tack - dagen var helt ok!



Valröss: Tja, jag brukar fylla en tre fyra gånger per år för att lätta upp stämningen - så jag är väl i runda slängar runt 120-150 år. Näe, verkligen inte - har jag ljugit och sagt att jag fyllde i januari? Tack. Övermorgon - det måste bli i morgon alltså... Visste väl att du är fisk. :)



Spader: Tack, tack - en bra dag!



Jerk: Äntligen! :)



Långaskede: Hehe - hade inte sett att du/ni lämnat fotavtryck härinne när vi pratade förut. Underbart fin bukett!



Kvastskatan: Tack snälla du! Gratulationer kan komma när som helst utan att det gör ont... ;)

Jag fyller numera neråt har jag bestämt. :D



Ninde: Tackar! Ja, verkligen fina blommor... Dom fick stå på nattduksbordet i natt för att jag skulle drömma lika fina drömmar.













2009-03-11 @ 19:44:41
Morrat av Åsa

Valröss: Mitt tack mitt i alltihop var tack för gratulationen förstås - det framgår inte riktigt ser jag nu när jag läser... :I

2009-03-11 @ 19:46:39

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0