Hmmmm...

Fick ett sms häromdagen.
"Har du en mamma som heter M? Jag är A och jag är dotter till M och S (som är bror till P (min f d styvfar)), bror till K och jag bor fortfarande kvar i Partille ..." och sen fortsatte det med några fler förklaring och avslutades med "Jag vill gärna återuppta kontakten med dig om du vill och om du är den Åsa jag tror du är."
A är alltså min "styvkusin".

Jösses, vi har väl inte haft kontakt på närmare tjugo år. P är inte längre min styvfar i den bemärkelsen att han är tillsammans med min mamma och "styvsläkten" har därmed försvunnit.

Var tvungen att tänka till lite, därför har jag inte svarat A än. Blev först lite tveksam. Har vi något gemensamt nu ? Vad kräver "återuppta kontakten"? Varför kommer ett sånt här sms helt plötsligt och utan förvarning?
Men sen omvärderade jag. Vi har ju ett förflutet tillsammans. När man pratade om kusiner i skolan sa jag alltid att jag hade kusiner i Partille. Och det kanske jag fortfarande har alltså. Klart jag har.
Fick mailadressen. Ska skicka iväg ett mail redan i kväll...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anonym

Puh!! Blev alldeles jätterädd för att du inte skulle maila kusinen!!!

2009-03-10 @ 17:41:40
Morrat av Anonym

Hehe - jojomensan. Till slut så!

2009-03-10 @ 21:30:55
Morrat av Åsa

Ja, det ovan var skrivet av mig då...

2009-03-10 @ 21:31:20
Morrat av valröss

Hallååå? Är du från vettet? Partille=Sävehof :O

2009-03-10 @ 22:50:49
Morrat av Åsa

Valröss: Ja, jag vet - det har gnagt i samvetet. Precis just nu, i denna skrivande stund, spelas ödesmatch mot Sävehof dessutom...

Är vi (Skövde) vidare i slutspelet kan det i och för sig vara bra att ha en spejare i fiendeland... ;)



2009-03-11 @ 19:53:20

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0