Glädjespridare?

Eftersom vi var en så intelligent skara på datautbildningen i dag så slutade vi en och en halv timme före utsatt sluttid, därför hann jag göra en massa måste-saker innan klockan slagit fem.
Därmed hade jag en hel inget-speciellt-att-göra-kväll eftersom jag inte skulle iväg till gymmet idag. Lite vila har aldrig skadat nån.  

Så vad hittar man på? Jo, man bakar förstås. (Förstås var en överdrift, men det lät bra.)




Chokladhavreflarn!



Dubbla havreflarn med choklad emellan blev slutresultatet.

Tack, tack, tack - nu räcker det med applåder. Jag blir generad.
Ska sprida lite chokladglädje bland mina arbetskamrater i morgon.
Sprida lite kalorier i alla fall...

UPDATE:

Receptet på chokladhavreflarnen
50 g matfett
3 dl havregryn
1 ägg
1,5 dl socker
1 msk vetemjöl
1,5 msk kakao
1 tsk bakpulver

Fyllning
100 g vit choklad (Jag hade inte vit choklad, så det blev vanlig brun. Dom hade säkert blivit snyggare med vit.)

1) Smält matfett och häll det över havregrynen. Vispa ägg och socker pösigt.
2) Tillsätt havregrynen och mjöl blandat med kakao och bakpulver. Rör ihop till en smet.
3) Klicka ut teskedsstora klickar glest på en pappersklädd plåt. Grädda i 175 grader cirka 8 minuter. Låt kallna.
4) Smält chokladen över vattenbad. Lägg ihop kakorna två och två med choklad emellan. Ställ kallt att stelna.
Tid 45 min. (Nja, gick nog fortare faktiskt....)

Det blev 40 enkla chokladflarn = 20 dubbla alltså.
Man skulle kunna gjort dom lite, lite mindre - då blir det nog 50 stycken. Enkla. Dubbla blir 25 då om jag räknar rätt... ;)


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spader Madame

Men hallå! Du är ju inte klok!



Kan du skicka några till Lilla byn, tror du?

2009-03-04 @ 21:25:01
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Kvastskatan

Men åhh vad det där såg gott ut! Så där kan du ju inte göra. Har man sagt a får man säja b.. även om det bara gäller kaksmulor. Så. Seså. Varsågod å lägg ut receptet oxå, tack!!

2009-03-05 @ 01:13:57
URL: http://zetterkvasten.spacegirls.se
Morrat av P

Trevligt!

2009-03-05 @ 06:38:16
Morrat av Åsa

Spader: Nähä du. Det florerar så mycket semlor däruppe har jag hört! När semle-säsongen är över kanske... ;)



Kvastskatan: Dom var goda. Provsmakade. Men bara en! Receptet förstås, det dyker upp i kväll. (Jätteenkla!)



P: Visst. Hoppas dom inte mjuknat i burken. I går var dom frasiga...

2009-03-05 @ 07:07:04
Morrat av P

Oj, tack. Hittade en på mitt bord. Sen glömde jag bort den. Jag fick en mindre kakchock när jag var ute på jobb. Det var inte din kaka. Sen fick vi wienerbröd här. Så jag har fortfarande inte ätit din kaka. Funderar på att lägga den i kylen och ta den i morgon. Det är ju fredag då. Ta med den hem verkar riskabelt. Tror du jag är frisk så jag kan träna eller?

2009-03-05 @ 16:29:10
Morrat av Åsa

P: Ta den i morgon! Lägg den i kylen.

Klart du kan träna... du lät inte så snuvig i dag. Kör bara.

2009-03-05 @ 16:38:30
Morrat av Ninde

Ser riktigt gott ut! "Tur" att du inte jobbar på min arbetsplats såhär i återhållningstider..ha ha ;)

Morrat av valröss

"Lite vila har aldrig skadat..."



Hmm, är allt verkligen som det ska Fröken Vindvirvel?

2009-03-05 @ 21:33:48
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Ninde: Observera att jag bara smakade på en själv! En ynka. Och tog ytterligare en ynka till fikat på jobbet. Kunde vräkt i mig 20 st själv utan en tanke på mina arbetskamrater. Det kallar jag återhållsamhet! ;)



Valröss: Känner mig lite yr... ;D

2009-03-05 @ 21:47:27
Morrat av Marie

Skönt att se att du har några laster i alla fall...som oss vanliga dödliga...

2009-03-06 @ 08:41:22
URL: http://sluthandlat.blogg.se/
Morrat av Åsa

Marie: Jodå - kakor och sånt slinker allt ner. I massor! ;)

2009-03-08 @ 11:01:32
Morrat av Kvastskatan

Men se där ja.. där kom resten oxå! Man tackar. =o))

2009-03-08 @ 18:41:24
URL: http://zetterkvasten.spacegirls.se

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0