Badkruka


Läste en debattartikel i GT som föll mig i smaken.

Det där med att bada har jag heller aldrig fattat - det är inte skönt att bada när det är 18 grader i vattnet. Och faktiskt inte skönt att bada när det är 22 heller.
Men varje år blir jag "lurad", läs tvingad, att kasta mig i och lida i några minuter. Ja, man måste ju ligga i lite också för att slippa få höra fortsatt tjat.

Det räcker gott att ställa sig med fötterna i vattenbrynet för att svalka av sig - då är man avkyld ända upp till hårfästet på några sekunder.

Konstigt fenomen det där med bad-tvånget. I övrigt gör jag i princip aldrig något jag inte vill, men bada kommer man inte ifrån om man inte har nerver av stål.

Jag vill inte bada! Eftersom jag fryser mest hela tiden under höst, vinter och vår är det väl sjutton om jag inte kan få slippa göra det under Sveriges få varma sommardagar även om jag vill åka till stranden. 

Jag ska aldrig mer bada. Om det inte är runt 30 grader i vattnet förstås - då kan jag omvärdera...

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spader Madame

Men, jag bara skiter i att bada och lever som en badkruka... gott alltså. I San Remo var det också för kallt, så då badade jag inte. I Thailand däremot, där kunde man bada, 28 grader funkar faktiskt!

2009-07-13 @ 11:56:19
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Åsa

Spader: Men visst är det jobbigt med allt tjat om bad hela tiden... Sköt ert så sköter jag mitt! ;)

Jodå, i Thailand badade jag utan större problem också. Gick i med ett leende på läpparna till och med!

2009-07-13 @ 12:17:09
Morrat av Jerk

Har du samma anledning som Nisse? Tvånget under 50-talets simskolor? ;)

2009-07-13 @ 13:18:17
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Hahaha, lika snäll som vanligt! (Simskolan på sjuttio-talet var inte heller att leka med...) :)

2009-07-13 @ 13:46:43

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0