Ska vi dansa

Var ute på krogen med tjejerna i kväll, och i det stora hela hade vi skitkul. Men...

Efter en timme ungefär hör jag ett väsande i örat: Ska vi dansa? samtidigt som vederbörande lägger en hand på mitt bröst.
Nja, den vilt främmande människa som får mig att dansa efter en bröst-manöver finns nog inte.
-- Nej tack, sa jag och skakade av mig handen från bröstet, och gav ett fult öga.
Då ger dumhuvudet en kommentar som man mycket väl skulle kunna ta väldigt illa vid sig av om man var lagd åt det hållet:
-- Du ska nog va glad om nån över huvud taget frågar om du vill dansa!
Nu har jag som tur är inte så taskigt självförtroende att jag tog illa vid mig, och därför behöver jag inte heller berätta vad jag och mina kompisar skrattade åt varje gång vi såg honom  i närheten av vårt bord eller på dansgolvet. 

När klockan var ett kom idioten åter fram till vårt bord och uppträder som en pain-in-the-ass igen. Jag låtsas som jag inte ser honom. Luft.
Det skulle jag inte gjort... Rätt som det är vräker han sig över bordet, min (näst intill fulla) öl hamnar över min skjorta och jeansen och hans hand hamnar i mitt öga och min lins drar iväg bort från sin plats.
Det var säker inte meningen, han ville nog bara ha uppmärksamhet - men här exploderade jag!
Jag gjorde ett utfall med nåt fejkat box-slag (bra att träna boxning!) som tyvärr inte träffade och drog på mig ytterkläderna.
-- Nä, nu går jag hem, sa jag till kompisarna, jag stannar inte en sekund till med det här svinet.

Svepte in mig i halsduken, tog min väska, drog bort till baren där idioten stod och tog ett tag i nacken på honom, vred hans huvud mot mig, såg honom i ögonen och sa lugnt och behärskat:
-- Hoppas aldrig någonsin jag får se ditt fula tryne igen. Jag varnar dig!
Skakade lite när jag ändå hade nacktaget... sen släppte jag och gick därifrån.

"Jag varnar dig!" Usch - det var ju häftigt sagt, men vad varnade jag för egentligen? Åsa-maffian eller? Nä, det var dumt sagt, men just då kändes det bra. Och det kändes också bra när han kröp ihop som en liten daggmask och skakade på rösten när han försökte ropa efter mig:
-- Men snälla, vänta... Vänta lite...

Skit ner dig! Vad skulle jag vänta på? Jag vill aldrig mer se dig. Aldrig! That´s it!




Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Han borde nog stannat kvar i "slå-gympapåsen-i-tjejen-du-tycker-om"-stadiet. Inte börjat dricka starkare än saft. Bra gjort Åsa! Han darrar nog än.

2009-02-14 @ 09:01:43
Morrat av Åsa

P: Förmodligen blev han skiträdd... :)

2009-02-14 @ 09:29:30
Morrat av Abbe

Ja e på hans sida:)

2009-02-14 @ 13:03:00
Morrat av sweetmama

Vilken jäkla typ. Sånt där gör mig såååå förbannad när man äntligen tar sig ut på lite kul. Då vill man inte träffa på sånna.

Vad tror dom egentligen, finns det någon som tycker sånt är charmigt!?

2009-02-15 @ 18:05:45
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Morrat av Jerk

Hmm..är det fel att göra så alltså? Det skulle kanske delvis förklara varför jag alltid går enam hem ;)

2009-02-15 @ 18:23:39
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Abbe: Det är du inte alls!



Sweetmama: Dom tror dom är guds gåva till mänskligheten förstås... :)



Jerk: Hehehe - det kan vara förklaringen ja... :)



2009-02-16 @ 08:39:15
Morrat av Ninde

Men vilket svin! Ofta är just den sorten inte så tuffa när det väl kommer till kritan. Bra gjort iaf. Synd bara att du inte "råkade" välta en öl över honom med som avslutning...



Undrar alltid om såna män någonsin får napp. Av någon som inte är på gränsen till medvetslöst full..



Morrat av valröss

Ja, jösses. Kan du inte hitta honom på en vimmelbild? Och outa honom? Det finns faktiskt ett allmänintresse i det.

2009-02-16 @ 23:50:02
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Ninde: Skulle jag våga mig på en gissning var han ute som "gräsänkling" den här kvällen. Såg ut sån... Den typen är ju ett strå vassare än den som aldrig får hugg.



Valröss: Såg inga vimmelkameror ute (dom jag alltid värjer mig mot - "ville inte vara med på bild"...) Men jag ska faktiskt kolla in på vimmelbildssidan. Han ska outas! :)

2009-02-17 @ 22:27:59
Morrat av Sofie Rundlöf

Ha! Det är rätta takter!! Önskar att jag själv kunde vara sådär tuff ibland :)

2009-02-19 @ 14:10:21
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Ninde

Jo, så brukar det ju vara. Liksom inget att förlora på att visa vilken idiot de är-typen. ryys

Morrat av Åsa

Sofie: Tuff och tuff - smålöjligt att hetsa upp sig över huvud taget kanske? ;)



Ninde: Stor-ryyyys!

2009-02-22 @ 14:41:09

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0