Rik som ett troll

Väntar. Väntar lite till. Trummar med fingrarna... Men herregud, var är killarna med kylskåpet? Vi sa 13-tiden. Inte 14.15-tiden!

Pappsen hade förstås hunnit titta in också när kylskåpet väl var på ingående. Trodde skåpet skulle vara på plats redan när han anlände.

-- Jaha - tog du ett vitt kylskåp, skriker pappa, när vi står som två uggleungar och tittar ut genom fönstret och ser killarna baxa ur kylskåpet ur bilen. Det passar ju inte här! Men det är ju billigare förstås. Men vad snålt.
-- Klart jag inte beställt ett vitt, säger jag. Det är ju emballaget som är vitt.
-- Nä, tycker det ser ut som vitt, hojtar far.
-- Jag har köpt ett rostfritt. Det är frigoliten runtomkring du ser. Tyst lite nu är du snäll.

Kylskåpet försvinner ur sikte en kort stund och hux flux är det inburet i köket.

-- Men det är ju vitt, skriker jag. Det har jag inte köpt.
-- Nu ska vi se vad det var jag sa nyss, frustar pappa. Det var ju synd att dom fick släpa upp det ända hit...
-- Tyst!

Ut i bilen med skåpet igen och tillbaka till affären åker skåpet med leveransbilen.

Sen ringer vitvaruaffären.
-- Finns inget på lagret. Kan du ta exet i affären? frågar försäljaren.
Tänker, tänker, tänker.
-- Nja, det känns väl så där.
-- Ja, det är en pytteliten buckla på den också... Väldigt liten.

Vi dividerar fram och tillbaka.
-- Vad ger du för pris på det då? sa jag.
-- Du får 1500 tillbaka.
-- 2,5 vill jag ha.
-- Deal, skåpet är på väg.

Bucklan på fronten syns verkligen inte. Den är minimal. Och för 2500 syns den inte alls faktiskt, helt osynlig.

Mycket nöjd med dagens affär! Strålande. Håller detta ihop lika kort tid som det som kasserades i dag är jag ändå rätt nöjd med tanke på priset.

Det gamla kyl- och frys-skåpet gick loss på 12.000 och höll i exakt två år, sen fick det lagas. Och gick sönder igen efter några månader. Samma fel, inte stor idé att laga igen tyckte jag. Livslängd: 5 år. 
Skit-Husqvarna-skåp! Må du brinna i ....


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Blev orolig för ett tag att du hade köpt ett vitt kylskåp..för det vet ju alla att det är höjden av tråkighet...

(ja, mitt kylskåp är vitt..men det fungerar, kan inte gärna slänga ut det då..)

2009-02-04 @ 13:40:51
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Man bör slänga ut det vita kylskpåpet trots funktionsduglighet... ;D

2009-02-05 @ 10:21:12
Morrat av Jerk

Nej, man bör tänka på miljön och inte hetsas in i slit o slängsamhället, med din ålder borde du veta det ;)

2009-02-05 @ 16:25:40
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av valröss

OK, jag är verkligen glad över att du gjorde 2,5 K på skåpet. Men samtidigt...kunde du inte haft ett trepartssamtal så att din far fick vara med & wheela & deala lite också?

2009-02-05 @ 21:41:54
Morrat av Åsa

Jerk: Jag är trots siffrorna ung och vital... till skillnad från andra. ;D



Valröss: Hade far lagt sig i hade jag inte haft något kylskåp alls. Inget vitt heller! ;D

2009-02-10 @ 08:49:38

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0