Förvånad!

Ringer elbolaget. Och fick prata med världens mest stressade människa.
-- Billinge energi, XXXXX.
Det gick så snabbt så jag hörde inte vad han sa för namn. Hade jag inte vetat om att jag ringde till Billinge energi hade jag inte hört det heller.

-- Jaha, ja. Jag vill teckna ett avtal.
-- Ja, är du kund förut?
-- Ja.
-- Men vad vill du då?
-- Jag vill ha ett fast avtal, nu har jag rörligt.
-- Då ska jag skriva ut papper och skicka dom till dig.
-- Dom har jag redan skrivit ut från nätet, sa jag.

-- Men vad (f-n, ville han säga, men det sa han inte) vill du då? Det är ju bara att skicka in papperen!
-- Ja, men det står att 29:e är sista dan att skicka in dom för att gälla från februari är...

-- Men herregud - skicka in dom bara. Det löser vi.
-- Då skickar jag dom i dag.
-- Visst. Tack och hej.
Pang på med luren i örat på mig.

Mycket skeptisk till att det skulle funka skickade jag då in mina papper någon dag för sent.

Döm om min förvåning när ett mail dagen efter bekräftade mitt avtal. Med mitt enorma elslukande hus tjänar jag nästan en 1000-lapp i månaden utslaget på året, vilket gör att jag förbannar mig själv att jag inte gjort det tidigare.

Tycker jag har ett otroligt flyt i kontakter med andra just nu. Jag blir positivt överraskad hela tiden. Undrar när det ska ta slut och allt blir som vanligt igen.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Raz

(svar) Haha! Tack! =)

2009-02-02 @ 08:17:06
URL: http://raz.blogg.se/
Morrat av valröss

Det utannonseras aldrig, utan vips så är det lika trögt som vanligt.

2009-02-02 @ 16:38:12
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Raz: Så lite. :)



Valröss: Så det går tillbaka till normalläget igen alltså. Skönt. Känner mig nästan vilsen när det flyter på... ;D

2009-02-02 @ 21:10:21
Morrat av Miss X Jung

Gullig personal att prata med.. >_<

2009-02-03 @ 11:55:56
URL: http://asianhit.blogg.se/
Morrat av spider

oj så där smidigt brukar det aldrig gå...

2009-02-03 @ 14:07:45
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Morrat av Åsa

Miss X: Ja, lite kort i tonen kanske...



Spider: Näe, aldrig. Inte i normalfallet.



2009-02-05 @ 10:22:31

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0