Får det inte vara bra nu?

Nu vill jag inte längre höra om att staten ska gå in och stötta Saab med en massa pengar. Är det inte ett bolag som är passé?
Vad jag förstår har inte Saab gått haft några större vinster ens före finanskrisen, snarare tvärtom? Och det har väl skjutits till pengar i flera omgångar förut från skattemedlen med mindre lysande resultat, sett så här i efterhand?
 
Det är tragiskt för alla Saab-anställda som blir utan jobb förstås. Verkligen trist. Men det är exakt lika tråkigt för alla andra som blir uppsagda på betydligt mindre företag där det inte ens finns någon diskussion om att tillskjuta pengar.
Naturligtvis förstår jag att en nedläggning av Saab inte bara drabbar Saabanställda utan i förlängningen också andra och blir en samhällsekonomisk fråga avseende åtgärder.
Men hur länge ska man rädda ett, som det ser ut och som det sett ut, sjunkande skepp? Det kanske inte bara är råttorna som ska lämna den där skutan?

Update 18/2: Aftonbladet. För en gångs skull håller jag med Maud.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Sofie Rundlöf

Tjo! Tänkte jag skulle tjötat lite med dig efter absen så jag stod och väntade vid disken, men förstod att du stannade kvar på boxen sen. Hoppas iaf att du inte tyckte jag var otrevlig som inte ens sa hej, tanken var i alla fall att jag skulle göra det :)

Kul pass! Och mycket bättre musik än sist jag körde abs (det var ett tag sen). Men sjuuukt jobbigt i slutet! Grymt av dig att orka! :) Hoppas att boxen gick bra!

2009-02-19 @ 20:21:00
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Tjoho. Jo - lika bra att köra skiten ur sig. Box är grejen just nu. Mycket bra träning (ja, det känns efteråt som det är det i alla fall - aj aj aj aj!).

Ta med dig Johan och kom på lördagsboxen, vet jag! Eller kom själv förstås, men skrev du inte att Johan skulle följa med dig till gymmet... ;D

Tsss - jag tyckte det var kul att se dig i lokalen, blev riktigt förvånad när jag såg din bruna uppenbarelse ;) Har inte sett dig på "evigheter". Vi syns fler gånger hoppas jag!

Ja, mycket bättre musik på det här passet, men jag har kört det rätt många gånger så snart kräks jag på musiken. ;D

2009-02-19 @ 23:02:29
Morrat av Sofie Rundlöf

Haha, du är som en maskin du, det finns inget stopp :p "Bruna uppenbarelse" vet jag inte om jag håller med om, jag trodde faktiskt att jag skulle få mer färg än vad jag fick, men jag får nog bara till en viss gräns hur länge jag än är bortrest tror jag :p Johan däremot, HAN är brun!

Mja, Johan hänger med till gymmet då och då (efter mycket övertalning), men box kommer vi aldrig köra ihop mer :p Han tyckte det var kul när vi provade men vill köra med en kille som han kan slå lite hårdare på, hehe... och jag fick bara ont i handlederna när jag provade (ena handleden stukade jag för många år sedan och den har aldrig blivit bra) så det blir ingen mer box för mig.

Klart jag kommer fler gånger på absen! Passen i höstas gick jag så mycket på i början, med flera instruktörer, så det passet och den musiken höll jag verkligen på att spy på och därför har jag inte varit med på länge. Men jag känner att magen behöver tränas upp nu igen! :)

2009-02-19 @ 23:26:51
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Vi kanske syns i dag - söndag då? Jag kör en trippel i dag igen!

2009-02-22 @ 14:39:54

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0