Energislöseri

Redan när jag vaknade i morse började jag reta upp mig. Redan i förväg. Vilket är ett enormt slöseri med energi helt i onödan eftersom irritationsmomentet egentligen inte är något större problem. Egentligen.
I går var det plusgrader och det slaskade, när jag vaknade i morse hade det svängt om till minus. Så fort termometern passerar nollan springer hyresgästen ner för trappan, knackar på och ber mig sanda, även om det inte behövs. Minusgrader är lika med halt, enligt henne, oavsett is eller inte.
Jag gick hela morgonen och retade upp mig och lyssnade så öronen fladdrade för att höra när hon skulle komma springande. Men det dök aldrig upp någon. (Då blev jag nästan ännu mer irriterad - att jag retat upp mig i onödan liksom.)
Nåja. Släppte det hela så fort jag satte mig i bilen för att åka till jobbet.

Kommer hem efter jobbet. Länsar brevlådan, kliver in genom farstun och möts av en lapp på dörren:
"Åsa, du måste sanda!"

Hade jag sansat mig lite hade jag förstås tagit en bild på lappen för att pryda detta inlägg. Men tyvärr tog det bara en nanosekund innan den var sönderriven i atomer och slängd i farstun. (Nej, dom ligger inte kvar - jag har sopat upp dom.)

När jag kom hem och möttes av lappen var det nämligen tre plusgrader ute. För att träffa nån av dom få isfläckarna med nån av fötterna ska man vara rätt skicklig.

Mupp!

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Haha, det viktiga är nog inte att hon inte riskerar att halka. Nej, det är att du förstår att du måste sanda! Eller så vill hon bara se hur många blogginlägg hon kan generera på ämnet ;) Förresten du kunde använt atomerna från lappen att, om inte sanda så, pappara med. Det hade kanske varit lite effektfullt!

2009-02-23 @ 18:23:03
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Morrat av Anonym

Kan inte människan sanda själv. Hur svårt är det liksom? Ställ en hink med sand i farstun. Lite får man väl hjälpa till med själv även om man är hyresgäst.

2009-02-23 @ 20:18:08
Morrat av Anonym

Håller med föregående talare. Ryck på axlarna & säg "Sorry, det går inte idag. Men gör det själv så drar vi en femtiolapp på hyran. Ciao. slå igen dörr"

2009-02-23 @ 21:48:46
Morrat av valröss

F-ns j-a blogg.se-bastard. Varför plockar den bort namnet jämt?

2009-02-23 @ 21:50:49
Morrat av Spader Madame

Tur att det inte är minus så ofta ;-)) (Klimatförändringar och allt)! Sååå snygg header!!!

2009-02-23 @ 22:40:04
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Åsa

Nollan: Så klart - jag skulle spritt ut pappersbitarna! Sitter väl en ny lapp på dörren i dag så det finns ännu chans för en sån manöver.

(Ny blogg ser jag... det ska undersökas!)



Anonym 1: Det FINNS en hink med sand... :I



Anonym 2: Jag sandade aldrig. Förstås. För det behövdes ju inte. Nån femtiolapp dras inte av. Inte! ;)



Valröss: Är det du som anonymat båda två här uppe? För att namnet ska synas måste du skriva dit det, blogg.se är inte telepatiskt... :D



Spader: Dessvärre kör vi uppenbarligen för lite bil, det var minus i morse också. :) Taaacckkk!



2009-02-24 @ 08:59:11
Morrat av valröss

Bara anonym nummer 2.

2009-02-24 @ 22:09:48
Morrat av Åsa

Bra, Valis. Två gånger är en för mycket. :)



2009-02-25 @ 21:37:29

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0