Det luktar mormor

Vad skönt det var att komma hem och mötas av en underbar doft av nybakat bröd, mormors brödkakor, i hela huset. Precis så luktade det hemma hos mormor. Det var bara doften av varm choklad som saknades.

Varm choklad och mormors brödkakor med saltgurka på. Då var man lycklig.



Dom där små bullarna är förstås hålen. Dom var ju allra, allra godast när mormor bakade. Jag och min kusin kivades ofta om vem som skulle ha "hålet". Hos mormor gräddades nämligen bara ett enda hål. Det som togs ur sista kakan som bakades. Jag gjorde två i dag. Det ångrar jag nästan, ska man baka mormors brödkakor ska man väl göra exakt likadant som hon gjorde. Annars förlorar man ju sina traditioner.

 


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0