Ah - en höjdardag

Vaknar till 16 minusgrader. Å hur kan dagen bli med de förutsättningarna... Exakt!

1) -- Jag är jätteledsen, men tyvärr vägrar exet ha pojken i dag så julfesten i kväll kan vi glömma! 
Men för h----te - nu hade jag ju laddat för den? Jaja, bra ursäkt va?

2)) Tack gode gud att Saab är tack och adjöss! 3 km i timmen bakom en sån hela vägen ner till stan!

3) Måste-ha-grejer på HM. Fyra km kö. Lägga tillbaka strumpor mm och ge miffona i kön onda ögat. Gick förbi två gånger för att verkligen visa hur jag kände över att dom stod där i kön...

4) Träffar Jernström och dotter. Nice! Om vi inte stött på varann utomhus. Inget syre når upp till hjärnan i kölden, så det blev extremt kort sammankomst...

5) Tre minuter på köpcentrat. Tröttnar. Ringer Jernström och frågar om dom är kvar på stan. Fika?

6) Fika på Rådhuset. Med en negerboll (ja, det heter faktiskt så - jag beställde en negerboll och servitrisen tvekade inte alls över vad jag menade!) stor som en handboll. Mår fortfarande illa. Jernström skitsur efter en "dubbel espresso" som storleksmässigt var som en fågelskit i koppen. En dubbel espresso är 6 cl kan meddelas efter att hon ifrågasatt fågelskiten...

7) Skrev ett sms. Ångrade mig. Men hade förstås redan tryckt på skicka. Hur gör man då? Skriver "skojade bara"? Eller låtsats som det regnar? Det senare förstås... 

8) Och nu håller jag på att gå upp i atomer av rastlöshet!!! Hade verkligen inte räknat med en kväll hemmavid i kväll! Hatar när det inte blir som det är tänkt.

Och ni? En bra dag?







Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Leffe

Roligt att höra att du trivs med kylan Åsa. ;D

Det är nästan så man längtar hem för att kunna se dina fadäser. haha... Ha det så bra(så gott det går)



2009-12-19 @ 23:29:39
Morrat av Åsa

Leffe: Och du har det bra i värmen förstås? Orättvist. ;) I dag var det bra åtta minusgrader!

Förr eller senare landar du i Sverige, då får du se hur det är... :)

2009-12-20 @ 09:32:48
Morrat av Evelina

men Åsa då, det var nog inte din dag i lördags..

du kunde svängt förbi rosenhaga när du va så rastlös.

2009-12-22 @ 15:22:44

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0