Det flyttas

Det håller på att flyttas i hyreslägenheten. Oh my god, vad skönt.
Äntligen.
Hela våren har jag faktiskt funderat på att sälja huset för att på nåt sätt slippa va här i huset tillsammans med en, i mitt tycke - det är inte alls säkert det är sant, idiot.
Men det löste sig ju. Uppsägningen av lägenheten kom i juni. Tackar, tackar. (Möjligtvis kan mitt lilla obehärskade utbrott (ja, ja, vulkanutbrott då) hjälpt till på traven en smula...)

Jag fick i alla fall enorm energi att köra igång med lite husrenovering igen efter att uppsägningen anlänt. Husrevonering är definitivt underskattat. Den tillfredsställelse man känner efter ett avklarat projekt (hur litet det än är) kan jämföras med... med.... ja, bra sex. Typ. Faktiskt.

Det lilla, lilla kruxet i glädjebägaren är förstås att en ny hyresgäst ska in. 1:a september. Det är snart. Väldigt snart.
Men det verkar bra. Och mina förväntningar/krav på den nya besittaren av lägenheten är väldigt låga - högre IQ än ett och jag är jättenöjd.
Nu verkar C vara betydligt intelligentare än så, social och fullständigt normal. Han stannade till och med till utanför häromdagen och sa att det såg bra ut när jag målade fönster. Han kanske inte exakt uttryckte det så, jag kan ha lagt orden i munnen på honom. Men han höll åtminstone med.




Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0