Härligt!

Vardagen kom tillbaka som en spark i magen.

Veckan innan jag åkte på semester hade jag lämnat in Forden på verksta´n för att dom skulle fixa till det som inte besiktningsmannen gillade.
Lämnade bilen klockan sju på morgonen. Och traskade ner för att lösa ut den klockan fyra.

-- Hej, hej - är aset klart?
-- Njaeeee... började verkstadsfarbrorn, och därefter följde en lång harang om både det ena och andra biltekniska som jag inte förstod ett jota av.
-- Jaha, sa jag, och såg förmodligen ut som ett levande frågetecken.

-- Vi ringer alltså dig och bokar en ny tid för reparation när grejorna kommit, förtydligade han, på ett för mig förståeligt språk.
-- Vad säger du nu, ska jag lämna in bilen igen? skrek jag i falsett. Vad har ni gjort med den hela dan i dag då? Driver ni bilpensionat eller?
-- Vi har skiftat däck i alla fall, sa killen och snörpte med munnen.
Det hade jag ju faktiskt bett om, men inte att det skulle ta en hel dag!

På fredag är det körförbud på bilen, vilket jag också upplyst verksta´n om redan innan förra besöket.
När dom nu inte hade hört av sig om en ny tid i dag onsdag, började jag känna mig lite smått bekymrad.
Suck, får väl ringa ner och kolla.

Mycket riktigt. Dom hade glömt bort mig!
Orkar inte ens återge samtalet, men det var inte angenämnt för någon av oss.

Nu lyckades dom "klämma in" bilen för reparation på fredag.
-- Då bör vi kunna klara det.

Bör! Det ordet känns inte speciellt bra i just den meningen.

-- Ska vi släcka dina tvåor också så du slipper åka till bilprovningen?

Vilket ord i meningen "om bilen inte är lagad på fredag är den belagd med körförbud" är det du inte förstår, bruden? Hur ska jag kunna besiktiga bilen på fredag när jag ska hämta den på verksta´n 16.00?
Miffo!



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av valröss

Precis, "bör" betyder vanligtvis "sorry, luv - inte en suck".

2009-04-23 @ 23:29:51
Morrat av Åsa

Valis: Jodå, bilen var klar! Till de facila priset av fem och ett halvt. Därför gick jag ut och söp skallen i bitar på kvällen... tom peng pung liksom. ;D

2009-04-26 @ 23:02:35

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0