Hallonsnår

Eftersom fredagen blev lite senare än jag tänkt (och kanske lite blötare dessutom) var det rätt segt att traska upp ur sängen vid åttatiden på lördag morgon. Men projekt hallonbuskar skulle ta mig sjutton bli klart. 20 löpmeter hallonbuskar ska komma fram i dagen och få plats att växa utan att trängas med allehanda grässorter och annat ogräs.

Vid frukostbordet vrider jag huvudet åt vänster och får dagens första adrenalinpåslag...



... suck.

Jag satte i alla fall igång med hallonsnåret, noga övervakad av Carrie (hallonbuskarna står utmed muren som syns på bilden så jag kunde inte gömma mig), och vid fyra-tiden var jag klar.

Man blir på otroligt bra humör av att påta i rabatterna och jag fick en förklaring till det i går. Läste att det frigörs en bakterie som finns i jorden, ycobacterium vaccae, som stimulerar serotoninproduktionen när man andas in den lilla rackaren. Så om det finns någon som vill öka på sin lyckokänsla så är det bara att svänga förbi. Här finns gott om bakterier att sprätta runt och sniffa in.

Nu ska jag ut och snorta bakterier i grönsakslandet.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Alexandra

Jag visste väll att det är något. Nu vet jag vad. Även jag älskar att jobba i trädgårnden.

Mysig blogg, jag återkommer.

2009-04-28 @ 22:39:19
URL: http://www.alexandrasdesign.bloggagratis.se
Morrat av Åsa

Alexandra: Japp, visst är det bra att ha fått en förklaring till det hela!

Tack, välkommen åter! :)

2009-04-29 @ 19:50:05

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0