Two souls one mind

I dag fick jag för första gången i hela mitt liv ett mail från min kamrat A. Ja, hon har liksom varit förskonad (?) från teknikens under fram tills nu.

Ett mail som hon vidarebefordrade. Med en sån där lista där man ska skriva dit sitt namn längst ner i protest mot något.
Hon lyckades visserligen inte klämma dit sitt namn längst ner på listan, men det var ändå ett livs levande mail från en konservatismens moder på nåt sätt.

Jag hade, i egenskap av reseledare för vår tjejresa, några timmar tidigare skickat henne ett mail innehållande en meny där hon skulle välja maträtter till helgens begivenheter. Förut har jag alltid fått dra ut A:s information på papper, istället för att maila. Lite 1800-tal så där... men nu trodde jag äntligen vi gjort en resa in i 1900-talet. Tills telefonen ringer:
-- Du jag fattar inte det här... vad då, vad är det jag ska göra. Vart ska jag trycka? Vadå meny? kom det desperat i luren precis när jag är på väg ut genom dörren till träningen.

-- Hinner inte just nu, återkommer efter mitt pass.

AJ är intelligent. I dag tvivlade jag en kort stund:

-- Vad är det du inte fattar, sa jag, när kontakten återupptagits.
-- Var är menyn? Jag trycker och trycker, men ingenting kommer upp.
-- Det står ju i själva mailet. Du behöver inte trycka på nåt liksom, det bara är där.
-- Men det står ju Meny.
-- Det är rubriken på mailet.
-- Men vart ska jag trycka då?
-- Men skit i tryckandet. Scrolla neråt bara... så dyker menyn upp.
-- Scrolla???

Då insåg jag att det går fortare om jag kör högläsning från menyn istället. Och mycket riktigt, matbeställningen var klar på 60 sekunder...

Nåja. AJ har i alla fall mobiltelefon och hon är jätteduktig på att skicka sms nu för tiden. Det är inte ofta, och dom är inte utförliga. Men med sinnet inställt på problemlösning så förstår jag de flesta av hennes en-menings-sms. Tror till och med hon kan lyssna av röstmeddelandena faktiskt...

All ädel frukt mognar långsamt.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Emma

Jag vet ett A till som är på samma nivå!:P

2008-09-30 @ 11:53:02
Morrat av Åsa

Emma: Henne fick jag också mail från i går förresten... ;-D

2008-09-30 @ 12:34:27
Morrat av Emma

Haha tro inte för mkt, det va jag som printade ihop det innehållsfyllda mailet:P

2008-10-01 @ 12:11:23
Morrat av Åsa

Emma: Ahhh - ja, jag tyckte väl det var väl innehållsrikt. En hel novell nästan... ;-D Nåja, hon har inte svarat på mitt returmail, så läget är status quo. ;-D

2008-10-02 @ 21:01:36

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0