Thank good

Tack gode gud! Att det är fredag i morgon... och då är jag ändå ateist.
Då får jag nämligen åka hem vid lunch och laga till den live, om man säger så.

Hatar matlådor. För ärligt talat, den som säger att mat värmd i micron är gott ljuger mig rätt upp i ansiktet. Det smakar skit - oavsett vad som ligger i den där lilla lådan och oavsett hur gott det smakade dan innan (eller när det nu var tillagat, det kan ju, vilket är ännu värre, stått i frysen en vecka.)
Maten genomgår en metamorfos bland microvågorna. Från smakfullt, vackert och spänstigt till blaskigt, grått och slafsigt.

Det värsta är att man på kvällen ska göra i ordning dessa små piffiga lådor till nästa dag också. Göra i ordning nåt som man ändå vet kommer att smaka nåt onämnbart när det är dags att äta.

Nä, microugnar (eller medhavda lådor, vilket som) borde vara förbjudna på arbetsplatser så slapp man dessa sorgsna lunchupplevelser.

Vad sa du? Gå ut och äta? Ha - jag jobbar i mikrobyn... knappast!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Lasagne brukar funka i matlådorna...sen vore det väl trevligare om det fanns råd och nog mycket hål i skärpet för att äta ute varje lunch...

2008-09-26 @ 01:57:12
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av P

Jag gillar heller inte micromat. Jag har inte ens någon micro hemma. Tror inte det är nyttigt att äta micromat. Men på jobbet får jag tåla det ibland. Även om det bara blir hett, hett, hett och torrt, torrt, torrt. Pasta värmer jag inte i micron. Den kokar jag. Det går att värma potatismos i stekpanna, det blir mycket bättre. Man kan använda varmluftsugn till potatisgratängen, det blir mycket godare. Fast det är nog tur att inte fler tänker som jag. Då hade det blivit kö till både spis och ugn. I dag har jag ingen mat med mig. Det får bli kyckling från hyllan.

2008-09-26 @ 09:36:11
Morrat av Åsa

Jerk: Lasagne är bra.

Antingen längre skärp eller ännu värre ny garderob! ;-) Om det nu fanns nåt matställe i mikrobyn...



P: Tror vi avverkade det mesta på jobbet i dag, utom det mest intressanta i din kommentar: "potatismos i stekpanna"?!?! Den gick spårlöst förbi. Vet inte ens om det är idé du förklarar här, känns som det behövs en livepresentation av den tesen! ;-D

Hoppas tapenad-kycklingen smakade bra.

Och tårtan som nyblivne pappan bjöd på... som jag missade.

2008-09-26 @ 21:56:50
Morrat av JerkJerk

Fast P här har det uppenbarligen bättre än mig..jag är hänvisad till micro eller kall mat..det var bättre förr, när man kunde använda sig av den gamla plåtdosan och värma maten i 4 timmar :)

2008-09-27 @ 18:05:16
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Emil

Varför sköt norrmannen en person fast han skrek:

-Jag är ingen älg, jag är ingen älg! ?

2008-09-27 @ 18:13:40
URL: http://gapskratta.blogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: P efterlyste en sån där gammal värmeugn, och jag är benägen att hålla med! Det smakar bättre! ;-)

Kall mat. Huga - då är man hungrig hela dan...



Emil: Que?

2008-09-27 @ 20:43:05

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0