Tell me...

Var är jag fel ute?

Nyårsafton? Nej.
Påskafton? Nej.
Valborg? Nej.
Kanelbullens dag? Nej, den är den 4 oktober, det vet jag med bestämdhet. Dessutom skjuter man inte smällare för att fira kanelbullen. 
Utanför mitt hus bränns det av smällare så det står härliga till just nu. Varför då? 

Sluta smäll!

Låter som dom står i min trädgård. Det kanske dom gör?
Fyller jag år? Nej.
Är jag värd att firas med smällare och raketer? Jodå, det är jag ju förstås, men det är väl knappast troligt att det rör sig om det eftersom jag är realist och inser fakta.

Jag avvaktar lite... sen går jag ut och ryter till! Kanske. Om dom inte är många och stora förstås. Då smyger jag mig tillbaka in i skydd av mörkret.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Valross

Är kanelbullens dag så snart? Nice, facket bjussar alltid på bullar på jobber då.



Oki, då vet jag vilket hus som är ditt. Jag knatar förbi & lägger dom på lådan på väg till jobbet i môra.

2008-09-21 @ 20:28:05
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Valross: Den 4:e är en lördag... Får hoppas facket bjussar en dag i förskott då. Om ni inte jobbar lördag förstås...

Tack, tack!



2008-09-21 @ 21:55:48

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0