Telefonen ringer

-- Ja, tjena det är A (nr 3).
-- Hej du, det var längesen. Läget?
-- Jodå. Fint.
-- Aha - nu vet jag varför du ringer så här apropå - min mobil låg i väskan utan knapplås så jag ringde upp dig några gånger i fredags, va.

-- Det är lugnt. Men jag undrar varför du ringde sex gånger i natt vid fyra-tiden.
-- I natt?!?! Vid fyra-tiden?

Nu blev jag helt ställd. Fyra i natt sov jag sött som ett litet barn. Att ens överväga att ringa nån vid den tiden finns inte i min fantasi (om det inte är en riktigt blöt krogkväll, men det är det sällan på en måndag nu för tiden...).

-- Jodå, här ringde det säger A, och när jag svarade lät det som det var en fax som var på  linjen. Du har ingen fax kopplad till  mobilen eller?
-- Nä, sa jag.
Jag kollade min samtalslista och såg att min mobil ringt A vid fyra-tiden i morse, så det stämde ju. Men hur och varför?

Sen pratade jag och A vidare om annat en bra stund. Alltid roligt att prata med folk man inte hört av på ett tag.

Nån som vet varför min mobil ringer upp A mitt i natten utan min vetskap och låter som en fax?!
Tänk om mobilen får för sig att ringa upp nån annan i natt. Nån jobb-kontakt till exempel... Det kan bli lite mer ansträngt att förklara...

Nu kommer jag inte kunna sova - jag använder ju mobilen som väckarklocka så stänga av den är ju inte att tänka på...
Nu blev jag ännu mer irriterad...

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Väckarklockan startar väl även om mobilen är avstängd? Det gör den på min.

Din telefon är lite speciell...

2008-09-03 @ 08:48:18
Morrat av Sofie Rundlöf

^ Japp, det gör den på min med ^

Förhoppningsvis så väljer mobilen bara den översta i adressboken (antar att det var så eftersom han/hon börjar på A?), så då blir det ju samma person som råkar ut för't om det händer igen. Eller så får du kramas med en "vanlig" nalle istället när du sover? :)

2008-09-03 @ 13:34:59
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

P och Sofie: Så är det kanske. Ska testa om den ringer när den är avstängd, men gör era det borde väl min i rimlighetens namn göra det också?!



P: Min telefon lever sitt eget liv, kan man minst sagt säga...



Sofie: Jo A står överst. Men i natt hände inget.

Jag har en vanlig nalle också... Men vi kramas inte - den sitter på byrån och är söt bara! ;-)

2008-09-03 @ 16:47:38
Morrat av Nollan

De där mobiltelefonerna är inte att lita på. En bekant till mig roade sig under ett par dagar med att skicka ca 30 sms till mig per dag. Eller det var hennes telefon som fått fnatt. Jag som för ett ögonblick trodde att hon saknade mig något alldelse väldigt ;) Så var det dock inte, och med tanke på att det riskerade att bli lite dyrt, så fick telefonen gå till slakt.

2008-09-03 @ 19:01:09
Morrat av Åsa

Nollan: Stod det nåt i sms:en då, undrar en nyfiken? Skrev mobilen egna meddelanden till och med? ;)

Oavsett är det lite jobbigt med 30 sms från en o samma människa, hur omtyckt man än känner sig. ;)

Kan va dags för slakt för min cellphone oxå...

2008-09-03 @ 22:18:58
Morrat av Ninde

Lär aldrig äldre släktingar att skicka sms/mms. Blev glad och stolt över det första sms:et. När de sedan glömde knapplåsa och spammade min inbox med "grattis på födelsedagen" sms ett halvår senare var det inte fullt lika kul...;)

Morrat av Åsa

Ninde: Hehe. Ska försöka ha det rådet i minnet... ;-)

2008-09-04 @ 21:07:39

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0