Sunday lazy sunday

Så... nu ska jag slappna av.
Varit extremt effektiv i helgen och har bara tio punkter kvar på att-göra-listan.
Nu orkar jag inte mer.

Hostan är bättre, även om jag fick ett eller två anfall på träningen i morse. Nåja - sju-åtta attackar kanske det var.
Men nu i eftermiddag har jag till och med kunnat skratta utan att riskera trumhinnan hos den jag pratat med i telefonen.

Var tvungen att åka till Ica Maxi i går.
Varför åker jag dit egentligen? Det är som om folk blir som aliens bara dom kommer in på Maxi... otäcka beteenden uppenbarar sig.
Åker man till en livsmedelsbutik för att söndagspromenera? Som herr och fru Stoppkloss uppenbarligen gjort, upptäckte jag när jag var på väg till tandkrämen i full karriär. Det ska inte ta 10 minuter att passera smink, schampo och hårfärgningshyllorna för att nå tandkrämen.
Jag försökte ändå uppmärksamma herr och fru Stoppkloss att jag gick bakom.
Fortsätter bort till deo-avdelningen.
Där står en kuf och sprayar sig från topp till tå med Axe-deo...

Kommer till värmeljusen. En liten gosse, förmodligen med nån bokstavskombination, springer runt som ett jehu, och jag tvingas tvärbromsa och stå still en hel evighet för att inte meja ner honom med kundvagnen. Mamma eller pappa Bokstavskombination är inte synlig.
När jag står och tvekar om jag ska fälla krokben för den lille eller helt enkelt ryta till från tårna uppenbarar sig pappa Bokstavskombination som bokstavligen släpar iväg sin son, som la sig raklång på golvet så fort pappan uppenbarade sig.

På väg mot frysdiskarna med stora steg och hinner tänka: Skönt här det brett och fint, här kan man dra upp tempot.
Hinner inte ens tänka färdigt förrän jag hamnar bakom tre (!) barnvagnar med tillhörande familjer. Men jeezus - måste ni gå i bredd?! Och hur står det till om tre familjer åker till Ica för att handla och segar sig fram i snigelfart? Nåt roligare borde man väl komma på att ta sig för?

Vid brödet skulle jag ta några lösbröd - och öppnar ena luckan för att roffa åt mig ett par "Friskus" och precis när jag har handen framme kommer det en tant från ingenstans och har helt plötsligt trängt sig framför mig i det mycket begränsade utrymmet. Då tryckte jag igen glasluckan med ett förvånat: -- Oj, hur kom du dit?

Sen fortsatte min runda på Maxi i samma stil. Måste lägga om mina handlingstider och gå dit när det är minimalt med aliens. Inte lördag eftermiddag när ufon uppenbarligen landat på parkeringen...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Haha! Det var jättekul. Jag måste få följa med någon gång. Hade varit skoj att få se tantens min!

Fast jag vill inte följa med kom jag just på. Det är en för stor affär. Jag gillar mindre.

2008-09-07 @ 19:19:55
Morrat av Åsa

P: Håll dig till småaffärerna - jag kanske borde göra det också, men då får jag gå till Norrhallen... vem vill det?



2008-09-07 @ 21:09:20
Morrat av syren

Tittar in hos dig!

2008-09-07 @ 21:23:21
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Morrat av Leffe

Hehe...! Du skulle behöva en kundvagn med blåljus och siren. Så att du kan göra din snabbshopping med folket upptryckta mot hyllorna när du kommer ångande.;)

2008-09-08 @ 11:54:09
Morrat av Åsa

syren: Kul. Jag tittar in hos dig emellanåt också.



Leffe: Hehe - ja, åtminstone siren - blåljus ser dom inte!

2008-09-08 @ 20:28:35

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0