Pinsamt

Det här är riktigt pinsamt faktiskt. Särskilt som jag rätt ofta klagar på hur uselt alla andra kör bil...
Men det är samtidigt ganska roligt så jag bjuder på den här.

På väg hem från mikrobyn...
Jaha. En traktor. Igen. Och inte direkt nån vägren att köra ner på för den satans traktorn, och fullt av mötande trafik. Förstås. Så är det ofta på den där vägen.
La mig i baken på traktorn, växlade ner och väntade på tillfälle att dra förbi. Precis då spelar dom en höjdarlåt på radion och jag drar upp volymen så rutorna skallrar i Forden. Sjunger med dessutom. (Tycker det ser urfånigt ut när andra sitter och skrålar i bilen - men det är en annan femma).
Ah, och där blev det en lucka i den mötande trafiken och jag gasar förbi bondefarkosten.

Nu kommer det:
Med volymen på högsta och i full färd med att leka idol, eftersom det kom mer bra musik, "glömmer" jag att växla upp mer än till trean. Gasar upp bilen till mer än dryga 100 och kör vidare på trean! Upptäcker jag fem minuter senare när jag sänker radion för att växla till P1 och nyheterna. Först då hör jag hur motorn illrusar. En Ford-motor låter rätt högt när man kör fort på treans växel.
Jag har hunnit passera två busshållplatser med väntande människor och en cyklist i detta tillstånd.

Undrar vad dom tänkte. Jag vet precis vad jag hade tänkt: Ta ifrån kärringen körkortet!

Skriver i anteckningsblocket: Spela inte musik du vill sjunga med i i bilen.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Abbe

Kvinnor och bilar..........

2008-09-10 @ 20:20:56
Morrat av Åsa

Abbe: Konstigt att jag inte blev nåt förvånad att du kommenterade det här inlägget... ;-)

2008-09-10 @ 21:51:54
Morrat av Valross

Ooooohohohohoho...tjusigt! :D

2008-09-15 @ 23:17:32
URL: http://valross.wordpress.com

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0