Nej, jag stannar inte

Jag är av den övertygelsen att man inte ska stå ut med nåt där man känner att man börjar koka av frustration och ilska...
I dag gjorde jag världens misstag och frångick min princip, lite väl länge än vad som var nyttigt för min ilske-nivå.

Efter tre minuter på step-passet ville jag lämna in. När S började köra höga kickar i uppvärmningen. Då blev jag jätteirriterad, och förvånad framför allt. Ska vi sparka sönder musklerna innan passet börjat, då förstår jag inte riktigt syftet med det som kallas uppvärmning? 
Nä, nu ska jag behärska mig - ska vara kvar och inte lämna salen. Absolut inte! Ska föregå med gott exempel och inte lämna salen. Åsa! Nu lämnar du inte salen!

Uppvärmningen avklarad. Nu ska vi köra igång...
Kan faktiskt inte en enda gång släppa tanken på att ledaren måste haft en riktigt, riktigt dålig dag. Inte ett leende, inte ett uttryck att hon tycker det är kul att stå där framme. Ingenting faktiskt.
Ännu mer irriterad.

Åsa! Du lämnar inte salen. Du härdar ut hela passet för att inte vara taskig!

Vi stepar vidare. På fel ingångstakt... börjar på trean istället för ettan. Visst - så blir det om man har musik som inte är anpassad med jämna åttor - då kommer man fel - men märker man inte det som instruktör? Nej då, man kör på...
Här började elakheten komma. Jag körde ett par varv på rätt takt. Av den enkla anledningen att jag inte hänger med annars.

15 minuter hade gått. Fick ta på mig tröjan för jag frös. Det enda som värmde var solen som sken in genom rutorna. Pulsen var väldigt nära vilopuls - så långsamt. Man hann tappa balansen innan man skulle sätta i fot nummer två liksom, så långsamt gick det.
Åsa! NU stannar du! Det är jättetaskigt att gå ut från passet nu! Stanna!

Sen kommer dödsstöten, vid 17 min ungefär. C ropar från bakre delen av salen: -- Du tror inte du kan sänka musiken lite?

Jaha. Och då försvann ALL musik. All volym försvann, inte ens basen hördes. Då är det väldigt svårt att få till en gnista. Hos mig åtminstone.

Då lämnade jag med dunder och brak. Bägaren rann över. Väser till CJ intill mig att ta bort min bräda, jag går. Och dundrar ut genom salen!
Skulle lämnat salen direkt. När jag kände vibbarna. Innan jag blev hysterisk.

S är säkert jätteduktig! Det var ett par stycken som sa det efteråt. Det var inte min typ av instruktör helt enkelt. Och jag har jättedåligt samvete att jag gick därifrån. Jättedåligt. Men jag försökte. Försökte länge, utifrån mitt perspektiv.

Så snälla ni... som hamnar på mina pass och tycker det är pest och pina. Lämna salen direkt om ni känner att ni mår illa. Gör inte misstaget att stanna kvar för att vara snälla! Man är olika helt enkelt, och man är bekväm med en del instruktörer och med andra inte.
Jag tar absolut inte illa upp om någon lämnar mitt pass (det händer ju då och då). Jag är jag, jag har den ledarstil jag har - en del gillar den, andra inte. Så är det bara.

Jag var en gång i tiden instruktör i en förening som hade mottot: Spelar ingen roll vem som leder, huvudsaken är att man får röra på sig.

Höll inte med då. Håller inte med nu. Gjorde likadant då. Gör likadant nu. Lämnar passet om det är nåt jag inte gillar.
Energi, svett och ledarskap är vad jag är ute efter. Inte mycket annat faktiskt, själva utförandet fixar jag ju själv.

Förlåt S. Det var inte alls meningen att vara taskig. Du och jag var inte kompatibla helt enkelt...

P körde abs lite senare. Då blev jag glad igen... P är jag extremt kompatibel med. Energi, svett och ledarskap. Det var det jag sa va? Just precis!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Sofie Rundlöf

Jag håller helt och hållet med dig. Att komma in i fel takt gör mig irriterad. Jag tappade kontrollen på stegen och gjorde fel hela tiden. Det var fler saker som inte var bra. Som att det var så mycket småsteg så att man inte kunde ta ut rörelserna. Ett tag efter att ni gått så ökade hon farten på låtarna. Inte litegrann, utan så mycket så att man fick stressa för att hinna sätta fötterna rätt. Och sedan snabbare ändå. Tur att kompisen gillade det ändå eftersom det var första gången hon var på Nautilus :) En kul grej var att ni (det var väl du och Camilla?) började med klapparna, fast att inte S visade det. Sedan klappade alla i salen utom S ;)

Jaja, jag hoppas att jag hinner vara med på stepen på fredag innan det kommer kompisar hit. Tog en utav de sista platserna :) (shit vad alla är ute i god tid!) Missar dock din abs på torsdag för det var ju redan fullt :( Extra VIP-plats till Sofie tro? :D

Japp, Pernilla är bra som bara den! Och jag gillar hennes glada och "mysiga" humör :)

2008-09-23 @ 22:35:10
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Finns en VIP-plats till dig på absen - vi har varit 22 eller 23 på absen hittills så det är lugnt. Lägg dig inte där bak bland brädorna bara... flytta fram! Du som kan! ;-)

Nu skojar du... var det inga klappar??? Jeeezuuus - nu skäms jag ännu mer. Men man kan omöjligt göra det steget utan klapp. Det är fysiologiskt omöjligt! ;-) So sorry! Verkligen ledsen! :-)











2008-09-23 @ 22:59:47
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Åsa - Mm men vi var lite väl många då faktiskt. Och ligger inte jag bland brädorna så gör någon annan det :p Hoppas på att någon suddar ut sig istället.

Hahaha.. men varför ber du om ursäkt för det?! Jag tyckte att det saknades något innan jag hängde på och klappade, efter att ha varit på Camillas pass :) Den skulle helt klart vara där!! Även om S tyckte annat ;)

2008-09-23 @ 23:18:04
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Sist var vi 23 stycken. Gick det någon nöd på dig eller någon annan då? Nä, just det! ;-D

2008-09-23 @ 23:36:31
Morrat av Sofie Rundlöf

Ja, det gick nöd på mig! :) Men äsch, jag ser om det finns någon plats ledig imorrn, annars kör jag styrka. Om jag ens hinner till gymmet imorrn vill säga.

2008-09-24 @ 19:19:41
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Ja, det gick nöd på mig! :) Men äsch, jag ser om det finns någon plats ledig imorrn, annars kör jag styrka. Om jag ens hinner till gymmet imorrn vill säga.

2008-09-24 @ 19:19:43
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Ninde

Måste vara extra jobbigt att traska ut när man leder pass själv. Alla vet att det knappast är för att du inte hänger med liksom..;)



Har hittat en ledare jag verkligen gillar och en jag står ut med (han är rätt söt iaf.)

Hon jag verkligen gillar har precis det du talar om. Energi, svett och ledarskap. Plus att hon utstrålar något mer än bara energi. Ren och skär rörelseglädje. Den där attityden att hon verkligen älskar att ta i och röra på sig, att hon gör det för att det är kul. Den smittar mig varje gång :)

Morrat av Åsa

Sofie: Det var 23 pers till och med utan dig, och det var faktiskt lite trångt... :-)



Ninde: Han-ledare har man (läs jag) inte riktigt lika höga krav på... av den anledningen att dom är så få - då kan man stå ut med lite mer. Är han dessutom söt så han man överseende med det mesta... eller? ;-)

Attityd att det är kul! Den beskrivningen var pricken över i. Exakt, det där lilla extra utöver de andra egenskapern! Dom växer inte tätt tyvärr...



2008-09-25 @ 20:34:19
Morrat av Ninde

Ja, hög söthetsfaktor på manliga ledare förlåter kanske inte allt men det mesta. Positiv särbehandling kallas det visst? Ehum..;)


Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0