Shopping

Jag gillar listor. Skriva ner saker så man har koll på läget liksom. Det har jag varit inne på förut...
Nu har jag en shoppinglista inför Göteborg i morgon förstås:

- Handboll.
- Fotboll.
- Tennisrack.
- Golfset.
- Boxhandskar.

Fast det är lite skrymmande saker förstås... vi åker ju tåg.
Nä, det får bli en sport-bh!

Ja, till min nya lilla brorsdotter! Som föddes i natt.

En bra sport-bh är a och o när man ska syssla med idrott. Eftersom det nu inte blev en liten kille så konverterar jag till damidrott helt enkelt!
Till storasyster S köpte jag en sportig adidaströja i miniformat när hon var nyfödd för att bana väg, men det var inte tillräckligt tydligt. Fasters idrottspåverkan misslyckades radikalt.

När jag ringde farfar (min pappa då), som var barnvakt i morse när de andra var på BB, frågade jag vad han och S gjorde.

-- Tja, jag grejar lite och S tittar på Animal planet som vanligt.

Animal planet!? Tjejen är 3,5. 
-- Du tror inte du kan växla över till Eurosport? frågade jag försiktigt.
-- Mitt i chimpans-programmet. Du är galen!

En sport-bh är grejen till den nya lilla varelsen. En färgglad. Som hon har hos sig i sängen varje kväll, som ett gosse-djur, då kanske idrotten sätter sig i generna?
Kanske köper ett par såna där pyttesmå söta joggingskor också. Dom kan hon ju få praktisk användning för lite tidigare än sport-bh:n.

Välkommen till världen lilla pyre!
(Det här säger jag bara en enda gång så här utan några vittnen: Det gör inget om du inte tycker sport är roligt, jag älskar dig med all säkerhet ändå!)

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Finns det inte små minisportprylar du kan köpa då? Det finns väl gym för de små liven med bollar och bjällror och sånt. Annars är väl en prenumeration på någon sporttidning att rekommendera eller barnböcker som handlar om sport. Eller kanske kan du lägga en liten radio under kudden som spelar sportgrejor väldigt lågt dygnet rum och som föräldrarna inte märker...

2008-10-03 @ 21:19:02
Morrat av Sofie Rundlöf

Ett babygym till att börja med kanske?

Kul att se att det minsann finns lite kärlek under den hårda ytan ;)

2008-10-04 @ 11:06:53
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Ninde

Håller med här. Babygym låter som grejen.



Fast sport bh är grejen för stora tjejer. Lika viktigt som trist att köpa. (Måste själv köpa fler snart. Men drar mig lite...)

Morrat av Åsa

P: Minisportprylar finns. Jättesöta små golfklubbor. Men då måste man va lite större än en tvärhand. Barnböcker om sport är bra... Hann inte titta på nåt över huvud taget i Göteborg. Får kasta mig ut här i stan...



Sofie: Babygym. Riktigt bra, ja. Säg till om du ser nåt... ;-)

Jättevek längst in, bara ytan som är hård. ;-D



Ninde: Ok, ok. Nu är du den tredje som föreslår babygymmet. Får bli nån variant på det då... Ska se vad jag hittar.

Finns inte mycket som är så extremt tråkigt att handla som sport-bh faktiskt. Jag brukar köpa en hel knippe när jag väl handlar. Vilket innebär att man till råga på allt blir ruinerad!

Tråkigt OCH dyrt. Helfel kombination!



Till er alla tre: Som sagt, babygym får det bli! Tack för hjälpen... :-)





2008-10-06 @ 17:40:50

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0