Inom psykiatrin?

Knack, knack.

-- F-n, vem kommer nu då, tänker jag, och hasar mig långsamt upp ur sängen.
Jag öppnar en 10 cm glipa i dörren och tittar ut. Doktor A. Som vill reglera en hyresskuld.

-- Jag är sjuk, väser jag, genom den lilla dörrspringan.
-- Jag ser det, du ser riktigt vissen ut, säger Doktor A.

Tror inte nån skulle känna sig direkt friskare när någon påstår att man ser sjuk ut (speciellt inte om det uttalas av en doktor), snarare blir man med en gång ännu en gnutta sämre.  Undrar om hon säger så till patienterna på sjukhuset också. Det skulle möjligtvis kunna förklara vårdköerna.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Ninde

Ha ha, tror du är något på spåren där! Doktorer är ofta inte speciellt pedagogiska..;)



Krya! :)


Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0