Högskoleprovet - matematik

Sammandrag av helgen i bilder:












Så händelselös helg har det varit här...

Men vet ni hur lång tid det tar att snickra? Tänkte väl det. Men jag kan meddela att det man beräknar fixa till på tjugo minuter i verkligheten tar fyra timmar. Själv hade jag kalkylerat med att hålla på tre timmar i går och alltså höll jag på... ja, hur länge då? (Ja, jag fick fortsätta i dag också, annars hade ekvationen inte gått ihop)...

Om man har fyra äppleträd och varje träd ger minst 800 äpplen, hur många äpplen skulle man ha liggande på gräsmattan då om man inte plockade upp dom?  Ovanstående två mosbyttor tog cirka 40 minuter att "tillverka" och jag använde cirka 20 äpplen, hur lång tid tar det att göra äpplemos på alla äpplena och hur många burkar mos får man totalt ?

Fundera inte för länge nu...


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0