Stort slut för i dag

Ett litet, litet omnämnande om det enormt stora som händer i natt.
Obama vs McCain.
Min tanke har varit att lägga mig tidigt i kväll.
Men är det inte läge att uppleva ett eventuellt historiskt ögonblick... att en svart man blir president i USA? En svart man blir kanske världens mäktigaste man? En näst intill omöjlig tanke kan faktiskt bli verklighet.
Det är inte alls säkert det blir så. Det kan bli en tråkvit krigsfantast som vinner, som har en kvinnlig galning vid sin sida...

Vallokalerna over there stänger väl 00.00 svensk tid. Resultaten kanske trillar in vid ett. Jodå, jag är nog med när det börjar trilla in rösträkningar så man ser vartåt det lutar. (Hämtade precis upp en gammal klockradio från 1800-talet från förrådet. Varför använder jag inte den varje dag? Varför står den i källaren till ingen nytta? Helt sanslöst!)

Lång och trevlig natt tillönskas eventuella likasinnade...

(Ibland önskar jag att jag vore lite mindre intresserad av saker och ting. Att jag istället enbart intresserade mig för dagens outfit, bikinilinjen och hur många kilo vågen visar. Då vore livet lätt att leva.)

UPDATE 07.12: När klockan ringde i morse förstår jag inte alls hur jag resonerade i går. Gud vad trött jag är!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Tycker inte du ska bli så ytlig, det räcker med att det finns väldigt många som är det...

2008-11-05 @ 11:28:04
Morrat av Åsa

P: Men visst vore det skönt att slippa behöva fler än två-tre hjärnceller... ;-)

2008-11-05 @ 11:46:09
Morrat av P

Ja men inte för omvärlden

2008-11-05 @ 12:33:23
Morrat av Spader Madame

Vaddå- bikinilinjen är väl viktig... Själv har jag på mig något grått! ;-))

2008-11-05 @ 15:31:02
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Åsa

P: Du tänker på dig själv alltså... ;-)



Spader: Haha...

Grått!!! Men det är ju bara såååå rätt, så rätt bara liksom. Jag bara äääälskar grått! Älskar liksom. Bara älskar, fattar du eller? ;D

2008-11-05 @ 21:27:07
Morrat av Marie

Vet du vad de kallade Palin för i DN i söndags? Bibliotekariesnygg!! Det var ett nytt användbart uttryck tycker jag!

2008-11-06 @ 13:00:38
URL: http://sluthandlat.blogg.se/
Morrat av Marie

Marie: Det är defintivt användbart. Enormt glad att dom inte sa bibliotekarieintelligent, då hade det inte varit riktigt lika användbart... ;D

2008-11-06 @ 20:32:09

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0