No kakbak

Hate my self.
Skulle baka en kaka till jobb 1 i morgon. (För att ha något att snaska på till P's föreställning av elefantdansen.)

Smält smöret, blanda i socker - låt smälta. Smält, blanda, smält.
Sikta (vem f-n gör det) mjöl, bakpulver, kakao, vaniljsocker i annan bunke. Måtta, blanda.
Låt havregrynen svälla i smör- och sockerbl.... Havregrynen???!!! Vart är havrepåsen???
Rotar, rotar, rotar. Välter ut en påse sugrör i farten. Snacka om många sugrör! Färgglatt blev det på golvet och kommer att vara tills i morgon. Orka plocka upp dom i havregrynsfrustrationstillståndet  - not!

No påse havregryn. No happy Åsa. No ordning på diskbänken. No one har sköljt av eller plockat undan bunkarna. No more bakning på ett tag. No more bakning ever? That´s the question.

(Nä, har inga planer i nuläget på att bli en internationell blogg. Bara småtestar om utifall att....)

 


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Påminn mig gärna om att aldrig baka saker med så många ingredienser som i din tänkta kaka. Gick idag till affären med föresatsen att köpa jäst och kom hem med en väldig massa annat. Men jag var så tidigt ute att det bara var att återvända och skaffa den förhatliga jästen, köpte två paket för säkerhetens skull (dock ingen aning om vad jag ska ha det andra paktetet till). Bröd blev det till slut men så var det inte så många möjliga ingredienser att glömma heller. Det är ju en himla tur att vi inte är bagare ändå!

2008-05-30 @ 00:01:30
Morrat av P

Bättre lycka nästa gång. Jag kan dansa ändå...

2008-05-30 @ 09:01:43
Morrat av beerbelly

Hmm jag bakade en kaka en gång. Hade en inköpslista = recept med mig till affären. Ska man tro att man har saker hemma till bakning alltså?

Dyraste kaka någon smakat tror jag det blev ..

Fick köpa allt inklusive bakformar.

Det jag vill ha sagt är att det finns de som jobbar med bakning. Gäller att gynna dem om man inte aboslut vill baka.



Hoppas dagen blir bra i solen!

2008-05-30 @ 09:10:09
Morrat av dinokat

Själv bakar jag inte annat än kladdkaka, och det kan man ju fråga sig om det verkligen är att baka...

Formar med löstagbar botten har jag lärt mig att hata efter en olycka precis innan kakan skulle in i ugnen. Inte heller något man direkt bara rycker axlarna åt.

Jag håller med beerbelly. Låt yrkesmännen sköta det så blir det bra.

2008-05-30 @ 12:58:18
URL: http://tentativatankar.wordpress.com
Morrat av Åsa

Nollan: Jag har sett bevis på att du är jätteduktig bakerska! ;-)



P: Jo då det vet jag. Men jag kunde ju varit snäll mot mina arbetskamrater. Tanken räknas nog inte så mycket... ett resultat krävs på vårt jobb. :-)



bb: He, he - köpa allt inklusive bakformar. ;-)

Står bakformarna oanvända nu då? Använd dom igen, vet jag. Fast kanske inte i dag, det är nog för varmt för bak.



dinokat: Kladdkaka är inte att förakta. Framför allt för att det är väldigt svårt att misslyckas med. Så jodå, du är en riktig bagare!

He, he - hade det hänt mig hade botten åkt ut med huvudet före i soptunnen. Och botten efter...





Ha en bra dag i sommarvärmen allihopa!





2008-05-31 @ 08:52:09

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0