Man sökes

Man sökes att sköta marktjänst under helgen!

Förresten behöver det inte vara en man - bara någon som har rätta viljan att städa, dammsuga, tvätta, diska, laga mat, åka och handla, duka fram fika vid väl valda tillfällen under dagen.

Gjorde en att-göra-lista i går. Var tvungen att ha något att pricka av nu när man måste dra igång sommarens fastighetsarbeten!

Listan blev 30 punkter lång. Som är tänkta vara avprickade söndag kväll.

15 (!) av dessa punkter är "marktjänst"-punkter som jag beskrev ovan. Hade man inte haft sån skit att göra skulle man ju faktiskt hinna med riktigt mycket rejält arbete!

Så:
Hugade marktjänstarbetare ombedes kontakta mig snarast. Jag tar gärna en kopp kaffe vid halv elva med en energigivande kaka till.
Ropa på mig när det är serverat, jag finns i garaget. Sågar till en grej med sticksågen!

Jag går tillbaka till ursprungskravet, vid närmare eftertanke. Manlig. Och lägger till snygg och vältränad. Klämmer dit humor också. Måste ju vila ögonen på nåt också, och kanske (om jag hinner) utbyta lite socialt småprat.

Jag tillämpar lottning vid urvalet av ansökningarna som kommer in.
Tack på förhand för visat intresse.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Han som kom förbi när du slängde sopor. Kan du inte ta kontakt med honom? Du får väl lägga ut en kontaktannons, det finns så många ensamma som gärna skulle hjälpa dig.

2008-05-31 @ 10:00:39
Morrat av Åsa

P: Sopmannen ja, han kanske har lust att städa och laga mat. Kontaktannons... Tror du det? Det gäller ju bara de dagar det är körigt! :-)

Tror kanske inte dom där som vill sköta hemmet växer på trän. Vilket är fullständigt naturligt med tanke på tråkighetsfaktorn.

Om någon är här och hjälper med praktiska göromål någon gång tas det ju alltid för givet att jag ska serva med kaffe och mat. Hela dan går ju åt till det! Det är det som är det tråkiga, snickrar, målar och grovarbetar gör jag gärna själv ju. ;-)





2008-05-31 @ 10:51:53
Morrat av beerbelly

Hoppas du får napp.

Jag borde nästan kopiera inlägget men söka efter en kvinna. Sen har jag inget att göra så det blir mest vila ögonen. Men det behövs det med.



Ha en bra lördag och släng listan :)

2008-05-31 @ 11:12:31
Morrat av beerbelly

Såg ditt svar nu. Fixa med kaffetermosar, drickaback och några paket kex nästa gång. Då är ju allt klart?

Blir det länge så alla blir hungriga pizza..

Klart! :)

Kram

2008-05-31 @ 11:14:52
Morrat av P

Du kan väl fråga du vet vem som ändå bara mest ligger och drönar och stör...

2008-05-31 @ 12:07:21
Morrat av Åsa

bb: Yes! Men nån ska likt förbannat ställa upp termosarna och göra "i ordning" före och efter. Och nån ska likt förbannat hämta pizzorna och göra iordning före och efter. Jag vill inte vara nån. För det är så boring. Och någon annan erbjuder sig inte!

Det är till och med den lilla marktjänsten jag vill slippa. Jag vill resa mig från bordet och gå iväg med pizza-kartongen stående kvar på bordet (som andra gör) och gå iväg och ta itu med "viktigare" saker direkt! ;-)



P: Hon har varit frånvarande hela dan! Gött. Varit som att ha ff i huset. ;-)



2008-05-31 @ 23:20:12
Morrat av Åsa

bb: Glömde: Listan lever. Har bara 18 punkter kvar. 12 gjorda.

Sen står bland annat måla fönster på listan. Kan va svårt att stryka den punkten i morgon. Tar ju hela sommaren, typ... ;-)

2008-05-31 @ 23:22:51
Morrat av beerbelly

brr fönster. Trist jobb tycker jag. Blir iofs bra när det är gjort.

Har du inte öppen spis?

Papp tallrikar och pizza kartonger... problem solved :)

Kanske ska hålla nere planerna lite med? Allt på en gång kan vara lite mycket.

Hoppas du får en riktigt bra söndag!

2008-06-01 @ 00:17:39

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0