Kom i väg...

... till spinningen! Nu är jag lika stark som jag inbillar mig att P brukar känna sig!

Men...

Stötte på en bekant på gymmet, som jag inte träffat i gym-sammanhang förut.
Bla, bla, bla, skratt, skratt, skratt, rå jargong, rå jargong, rå jargong, skratt, skratt, bla, bla.

-- Kul att träffas i alla fall. Nu ska jag gå in och lyfta lite, säger han.
-- Och kul att se att det inte går nån nöd på dig, du ser rund ut! lägger han till när han i det närmaste försvunnit bakom hörnet och jag inte hinner reagera.

Rund?!?!?!?

Hallå?! Rund?!

What the f**k. Rund?

Nu finns tre alternativ:
1) Det var en komplimang.
2) Det var en förolämpning
3) Det var ett uttryck för dålig humor.

OK - 1:an kan vi stryka.
(Om det nu inte råkar vara ett positivt uttryck som användes på 1800--talet för någons charmerande uppenbarelse och som inte längre används...)

Får fundera på alternativ 2 och 3.

Några chips blir det inte i kväll i alla fall.
Möjligtvis en tomatsallad... med ytterst lite olivolja - ett stänk bara.
(Och senare länsar jag kylskåpet på allt som går att äta för att stilla hungern....)

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Hehehe roligt sagt men kanske inte helt snällt :)
Tror hårt på 1an med lite inblandning av 3an alltså.
Ha en bra kväll!

2008-05-02 @ 20:48:01
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Morrat av P

Jag håller inte med om att du är rund. Inte på minsta sätt. Är du säker på att han inte sa sund. Jag tror han sa sund.

2008-05-02 @ 21:37:01
Morrat av Jerk

hahaha..förlåt, men jag måste skratta..påminner mig om när jag kallade en gammal kollega för tjockis, eftersom hon var höggravid, sen pratade vidare och jag pratade om att jag tränar ganska hårt nu..hennes svar?
- Hur går det då?
..ridå..

2008-05-02 @ 23:56:56
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av Åsa

bb: *muttermutter* Jo, det var ju jättekul. ;-)
Men det kan va som du säger, 1 och 3 i kombo.

P: Tack. Nä, sund sa han inte. Men han kanske menade att jag var rundare än sist vi träffades... För rund är jag väl inte direkt. ;-)

J: *muttermutter* Kul att man kan glädja nån. ;-)
Ha, ha. Svarade du nå`t? Eller avslutade du konversationen där?

2008-05-03 @ 09:24:48
Morrat av Jerk

mja, jag hade ju redan kallt henne tjockis, så jag tyckte det var jämnt.. :)

2008-05-04 @ 00:28:28
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0