Blåst

Varför är gudarna ogina mot just mig?

Uppe i snor-ottan för att gå ut och jordbruka.
Först skulle jag äta frukost ute i den tidiga morgonens solstrålar.

Blåser! Blåser så in i norden. Blåser svinkallt. 
Kaffekoppen blåste omkull, när jag för ett ögonblick släppte den för att kunna ta en tugga av flingorna. Kaffe, kaffe, kaffe och, som pricken över i, lite kaffe överallt. En kopp kaffe är mycket kaffe när den hälls ut över bord, dynor och min kropp. En omkullblåst kaffekopp renderar en mängd svordomar, några som jag inte ens visste att jag kunde.

Nu är jag inne och värmer mig... Har satt på raggsockar. I förhoppning att få tillbaka känseln i tårna.
Bytt kläder också. Ja, hur torr är man när man vattnat trädgårdslandet i 419 sekundmeters blåst? Inget torr alls. För man har inte koll på vattenstrålen. Den lever ett eget liv i blåst.

Nä, dålig start på denna dag. Nu ska jag vattna rabatterna på framsidan. Önska mig lycka till!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anna Hertzman

Hahaha!

2008-05-24 @ 18:56:52
URL: http://blogg.annahertzman.se/
Morrat av beerbelly

Trodde ända till de tre sista meningarna att det var ett golf inlägg igen :)

Körigt, kallt och blött med jordbruk alltså. Jag är avskräckt.

Hoppas på bättre dag imorgon!

2008-05-24 @ 23:09:19
Morrat av Åsa

Anna: He he.



bb: Golf kan vara jordbruk ibland ja, men inte denna gången.

Och jordbruk och jordbruk, påta i rabatterna är väl mer det rätta uttrycket... Jordbruk lät lite mer rejält bara. ;-)

Tack, ska försöka mig ut i em igen.

Kram

2008-05-25 @ 08:35:43

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0