Besviken i kvadrat!

Dom är borta! Varför då? Var är dom? Dom glada, käcka människorna, klädda i gula jackor?

Ja, dom som samlar in deklarationerna förstås. Från oss som inte gör något förrän vi blir absolut tvungna!

Alla tidigare år har Skatteverkstjänstemännen personligen stått och tagit emot min noggrannt (nåja) ifyllda deklaration. Åtminstone de senaste 10 åren, då jag gjort det till en sport att åka dit på kvällen på sista dagen för inlämning, veva ner rutan, byta några fraser, lämna kuvertet och sen tuta på framförvarande bil vars förare pratar lite väl länge med en av de gulklädda.

Inte en kotte mötte mig utanför skattekontoret i dag. Tomt som i graven. Fick gå ur bilen och charmlöst pilla ner deklarationen i ett hål i väggen.

Jag känner mig lurad, snuvad på konfekten.
Vart tog festyran vägen? Den stora deklarationsyran? 
Jag är djupt chockad och det kommer att ta lång tid att hämta sig från detta trauma.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Jag, till min överraskning, mötte dem på Götgatan, utanför Gröne Jägaren, där de glatt tog emot deklarationen och la den i något som mer liknade en soptunna..nu är jag lite orolig för att det inte var på riktigt och jag kommer få ett surt brev från skattemyndigheten...

2008-05-05 @ 21:54:57
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av Åsa

Soptunna?! Gick du på den lätta?
Straffavgiften är rätt hög för icke i tid inlämnad deklaration har jag hört... ;-)
Men du fick uppleva glädjeyran i alla fall, det hade jag kunnat betala några tusen för. (Nåja, en tia i alla fall...)

2008-05-05 @ 22:17:19
Morrat av Jerk

bah, jag får tillbaks så mycket att lite straffavgift är okej ;)

2008-05-05 @ 22:34:09
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av Åsa

Ha, ha - ja då går det ju bra.
Jag får nog också straffavgift. Lämnade med en "ändring till 2007 års deklaration (2006 års taxering)". (Gjorde likadant förra året också.)
Om jag vore skattmas skulle jag utdöma några laxar i böter bara man andas ändring av FÖRRA årets deklaration... ;-)

2008-05-05 @ 22:50:07

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0