3 poäng

Gött!
1-0 till Skövde.
Pisk fick Husqvarna.

Nu kommer dagens gnäll:
VEM har bestämt att nästa hemma-match ska ligga på en torsdag? Det stolpskottet har inte gjort någon marknadsundersökning bland supportrarna vilka dagar det är bra att lägga matcherna på!
Åtminstone har inte någon frågat mig om torsdag skulle vara bra! Det är det NOT!!!! Not at all. No torsdag is good om inte matchen ligger efter 20.30.
Eller ska jag köra Nautilusklassen jag har kl 19.00, när avspark sker, borta på Södermalms IP eller? I straffområdet kanske? Berätta bara hur ni tänkt, jag är flexibel (kanske inte deltagarna, men jag är bra på positivt övertalande... så det kan gå).

Är det för mycket begärt att lite hänsyn visas till en fotbollssupporter. Jag som skulle bli supportrarnas supporter med stora s den här säsongen. Börjar rinna ut i sanden lite grann.

Ursäkta?
-- Ja men herregud. Är inte det preskiberat? Ja, jag valde en golfrunda istället för att gå på förra hemma-matchen. Sluta tjata.
Va, prioriterat fel?
-- Vad då. Har du aldrig gjort en felprioritering? Fine, du är så f***ing duktig! Bra. Heja dig!
Nu hörde jag fel, va? B-supporter?
-- Ge dig. Stick! Vill inte prata med dig mer. Muckar du eller?
Vad då bara "började bara med att ställa en enkel fråga"?
-- Du muckar! Huligan? Du finns inte, du är luft från och med nu. Unken luft!

Vad är väl en hemmamatch för en supporter med stort S mot ett pass på Nautilus?
Svarar inte - för då kanske jag börjar gråta...




Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Ställ in magpasset då. Det är väl inte hela världen.

2008-05-19 @ 22:14:33
Morrat av beerbelly

Tipsen sprack alltså ;)

Grattis. Prioriteringar mellan bra saker måste ändå vara positivt?

Ha dä gött!

2008-05-19 @ 22:17:38
Morrat av Åsa

P: Nä, nä, nä. Nu ska du klippa dig och sen ska det bromsas! Nu nämnde jag ju inte att du ska vara med på passet. Då är allt förlåtet. Eller nåt sånt. ;-)



bb: Ingen hade nåt tips att räkna med. Jag är fortfarande lite avmätt inställd till dig efter ditt sugande tips. ;-)

Grattiset mottages, och min avmätthet mattas något. :-)

Må bra!

2008-05-19 @ 22:23:48
Morrat av Nollan

Golf vs fotbollsmatch - svårt dilemma det där. Jobb vs fotbollsmatch - nästan ännu värre dilemma ;)

Grattis till Skövde! Själv håller jag på J-södra ( och hyser därmed ett visst obligatoriskt agg mot HFF). Men håller ännu mer på HV, men det är fel sport förstås. Men ändå, heja, heja HV blå =)

Ha det gott!

2008-05-19 @ 22:53:09
URL: http://iordochbild.blogspot.com
Morrat av Jerk

förstår inte dilemmat? klart det blir fotbollsmatch, jag har till och med lagt semestern så det passar...

Grattis till segern!

2008-05-19 @ 23:06:51
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Nollan: Snälla du. Hockeysäsongen är passé... No more skating. Om vi inte talar VM. Och det är också passé i dagsläget, blev precis i dagarna slut med en fjärdeplats för Sverige. ;-( Men visst, annars sneglar jag i tabellen för att se vart HV sju ett ligger.

J-södra?! Superettan, eller vad heter det. Ok. Kan sympatisera och hålla på dom tills Skövde kommer dit. Då är det slutsympatiserat!



J: Ok. Känner igen typen. Muckar du? ;-)





2008-05-19 @ 23:24:02
Morrat av Jerk

:)

2008-05-19 @ 23:41:54
Morrat av Nollan

Men så länge silly season pågår och ett visst rykte inte är helt dementerat - även om det låter allt för mkt av en fånig fantasi - nej, då är säsongen inte slut. Eller jo, men nästa har liksom redan börjat. OK om du sympatiserar med J-södra så sympatiserar jag med Skövde. Så länge de inte spelar i samma liga, that is ;)

2008-05-20 @ 23:37:39
Morrat av Åsa

Nollan: Det har du ju rätt i. Vad är det för smaskigt rykte? Ska Foppa spela med HV?:-)

Ytterligare en Skövde-supporter till vidare då. Bra det!

2008-05-21 @ 08:57:50
Morrat av Nollan

Ryktet är nog mer av fantasiart än Foppa. Det ryktas från vissa (faktiskt vanligen säkra) källor att HV är med och hugger på ingen mindre än J Jager. Mest har det väl att göra med att bästa kompisen Hrdina spelar i HV och det sägs att han lobbat ganska friskt för jkpg. Men sedan så vill väl både NYR och en rysk storklubb vara med och slåss om kontrakt så sannolikheten att han skulle komma till jkpg är väl = noll förstås. Men alltid kul med lite heta rykten ;)

2008-05-21 @ 10:31:46
Morrat av Åsa

Nollan: Spännande!

Men det klart, känns som det finns lite mer tyngd bakom NY och ryssar om de verkligen vill ha honom.

Och får killen själv säga till om nåt (inte SÅ troligt iofs) kanske han tycker det är lite mer spännande med NY än Jkp? Marginell skillnad i spänning naturligtvis, men ändå liten fördel till NY. :-)



Den som lever får se hur det blir!

2008-05-21 @ 17:12:00
Morrat av Valross

Ja-a, förbannat irriterande med matchdag idag. Hade blivit min säsongspremiär på SAIK också tack vare att Allsvenskan & det ordinarie supporterandet tar en tupplur.

2008-05-22 @ 17:58:02
URL: http://valross.blogg.se/
Morrat av Åsa

Valross: Nu missade vi ingen seger i alla fall. Det blev ju 0-0.

Nästa gång ligger matchen också på en torsdag, 5/6. Dom vill inte ha nån publik helt enkelt. Så är det! ;-)

2008-05-23 @ 07:24:36

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0