Impro

Var på after-work-improvisationsteater i Göteborg i kväll. Tillsammans med P på jobbet. Hon är härlig.
Var premiär för mig på "impron", som P säger i dagligt tal. Hon är en erfaren imprare.
Som tur var kom F dit också, som inte heller varit där tidigare. Kände mig lite tryggare när han dök upp.
Enkelt uttryckt, även om det kanske inte ger så mycket klarhet, handlar det om att man improviserar till olika tekniker. Teknikerna ger själva grunden för skådespeleriet. Tror man måste uppleva det hela innan man riktigt förstår.
Får erkänna att uppvärmningsövningarna, som gjordes innan det hela körde igång, inte imponerade. Blev skräckslagen och trodde det skulle gå till så hela tiden under de drygt två timmar vi skulle vara där.
Men sen tog det sig. Blev riktigt bra. Förstod grejen! Och skrattade riktigt gott.
Några av deltagarna var riktigt, riktigt bra. Och hade finess.
På aw-impro får vem som helst gå upp på scenen och delta. Men jag satt som klistrad i stolen. F också.
Jag kommer definitivt att följa med P fler gånger på impro. Som publik. F är nog mer tveksam

Sen följde en mycket trevlig middag på stan. Och ett besök i Avalons bar, eller lounge om man nu hellre vill använda det uttrycket. Skulle kunnat sitta kvar där länge.
Men nu är jag trött. Riktigt trött.
God natt och sov gott.

www.vindvirvel.blogg.se

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Fast till rattle ska jag nog få .f.

2008-03-01 @ 07:54:57
Morrat av Å

Ja, det får du nog. Helt säkert.

2008-03-02 @ 20:22:09
Morrat av F

Ni kan ju alltid försöka....

2008-03-09 @ 13:31:05
Morrat av P

Jag tänker inte tjata. Det tjänar jag inte på. Man måste gå av egen fri vilja.

2008-03-10 @ 21:05:03

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0