Förtydligande

Några har gjort sig lustiga över att den rabatt jag hade lagt in i gårdagens inlägg såg ut som den gjorde och nån gav kommentaren att jag aldrig blir någon trädgårdsarkitekt.
Nä, det blir jag säkert inte i och för sig.
Men hade jag bara haft dom här ynka metrarna rabatt att vårda (den är bara cirka 4 meter på ena hållet och 10 på djupet - 40 kvadrat bara). Då hade den varit en trädgårdsmästares våta dröm kan jag tala om, med tanke på all den tid jag lägger i trädgården.

Totalt i min "lilla" trädgård har jag, efter ett lätt överslag, cirka 140 meter löpmeter rabatt i varierande bredder. 
140 meter rabatt!
Ja, känn in det några sekunder. Eller minuter om det behövs.

För att ha fräscht i alla dessa rabatter skulle man få ha tre anställda känns det som.
Lägger man till bärbuskar, äpple-, körsbärs-, päron-, plommonträd, prydnadsbuskar i olika former, några rododendron, rosor till ve och förbannelse och så vidare så kanske ytterligare en anställd skulle krävas, åtminstone under säsong.

Japp. Jag vet. Borde göra gräsmatta av rätt många kvadratmeter rabatt. Och såga ner lite fruktträd och buskar.
Jag vet! Men det mesta är ju anlagt då huset byggdes, med tillägg allteftersom tiden gått.
Är inte det lite charmigt att bevara?
Nähä, inte det.
Ok. Funderar lite.

Nu frös i alla fall trädgårdarbetet inne, bokstavligt talat.
Känner mig lurad på våren. Det var ju vår i går! I dag ett snölandskap.
Slarvig som jag är ligger sekatören begravd under snön nånstans i trädgården. Nåja, den var ändå slö.
Mina nyinköpta trädgårdshandskar ligger också kvar nånstans begravda i snömassorna. Nåja, de klarar sig väl tills det töar.

Jag känner mig i alla fall otroligt nöjd och duktig efter att ha skottat blötsnö i en timme. Och musklerna värker skönt!

www.vindvirvel.blogg.se



 


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0