Forden

Här på bloggen har jag redan erkänt min okunskap vad gäller bilmärken.
Gott nog att jag vet vad jag har själv, som sagt. Och det vet jag. En Ford Focus. Ljus grönmetallic. Jättebra färg. Skiten syns inte så mycket.
Har läst in mig lite på lite miljövänligare bilvarianter än den jag äger, måste jag erkänna... Ford har några. Bland annat. Min nuvarande går på bensin. Det känns inte bra. Men detta var bara en parentes i det här inlägget.

Tycker inte om att "meka" med bilen. Jag kan inte ett skit. Lika lite som jag kan om bilmärken.

Har två problem för närvarande... vilka känns lite fjuttiga att komma med till verkstan.
Där jag annars tittar in titt som tätt.
Brukar förresten passa på att spela bimbo när jag ändå är där. Då får man all möjlig service. Bara så där.
En gång frågade jag om dom kunde kolla tändvätskenivån i bilen. Den funkade. Då kollades olja, kylarvatten, spolarvätska och, för säkerhets skull, undersöktes om jag hade bensin i tanken. 

Nåväl.
Nu har ena navkapseln lossnat. Heter det så? Jo, det gör det. Den som döljer fälgen. Jo, navkapsel. Höger fram.
Inget problem för framförandet av bilen, men estetiskt icke tilltalande.
Jag tänker till och med hur jag parkerar för att det inte ska synas. Ett tvångsbeteende börjar skönjas.
Försökte sätta dit den där kapseln i dag. Det skulle bara vara att trycka till enligt säker källa.
Tryckte lugnt och försiktigt. Tryckte hårdare. Mixtrade. Blev arg. Tog i allt jag kunde.
Nu är navkapseln konkav istället för konvex. Ligger på golvet framför passagerarsätet.

I morgon ska jag ta itu med bil-gissel nummer två.
Spolarvätska vindruta fram. Kass. Noll vätska. Ser knappt ut längre.
Jo tack. Det finns spolarvätska. Funkar på bakrutan.
Besiktning på måndag. (Min födelsedag. Det ska jag bimboa till det med hos besiktningsmannen om något skulle krångla...)
Vid förra besiktningen skrevs en anmärkning. Spolarfunktion kunde ej kontrolleras. Ej påfyllt.
Hoppsan. Så dumt.
I morgon ska jag öppna motorhuven och felsöka. Lossad slang? Tilltäppt?
Eller nåt annat... lite krångligare. Då går jag bet.
Än så länge är jag väldigt optimistisk. 
Tror det kan gå.

www.vindvirvel.blogg.se


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av SA

Grattis så här lite i förskott... Hoppas att det går bra på besiktningen!

2008-03-06 @ 22:56:30
Morrat av SA

Hi... Nu först trilla poletten ner...! Ha en bra dag!!!

2008-03-06 @ 23:04:06
Morrat av Å

Angående vad trillade poletten ner? :-)

2008-03-07 @ 08:03:48

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0