Morgon-studion

Italien. Gäsp. Stoooor gäsp. Tråkigt spel. Visserligen har dom chans att gå vidare, men med det spelet är det väl inte troligt.

Holland. Applåder och jubel! Och Frankrike stod som fågelholkar. Kul. Holland går långt i detta EM.

Dagens drabbningar.
Vad skådar mitt norra. Zlatan har ont i knät läser jag med bestörtning här i Aftonbladet och klarar bara att spela Spanien  ELLER Rysslands-matchen. Då får han spela i dag, hoppas jag Lagerbäck tar beslut om.



Sverige-Spanien: 1-0
Tuff match. Spanien är farliga, men Sverige är farligare om dom bara vågar och ligger på, annars blir det inget bra. Kanske inte nödvändigt att Zlatan är med på plan, men det är ju ingen nackdel.
Räknar kallt med att bada naken i Livets brunn i kväll i rena glädjeruset. (Där kanske jag tog i förresten, doppa tån är nog tillräcklig glädjeyttring när det gäller mig...)

Grekland-Ryssland: 0-1
Kan gå åt vilket håll som helst. Men Ryssland är nog missnöjda (det borde dom vara i alla fall) med brakförlusten mot Spanien så dom taggar till sig.

Update: 
SMS från mig till S vid 08-tiden i morse:
-- Ska du med ner på stan och kolla på fotbollen sen?

SMS från S till mig vid 12-draget:
-- Går nog inte. Jag är i stugan. Och nu har det ju börjat redan. Vi hörs. Kram.

Que? Fattar inte riktigt vad han menade. "Nu har det ju börjat redan"? Klockan 12.
Antingen trodde han vi skulle gå på nån knattematch ute i Skultorp, eller också har han knaprat nåt starkt! 
Stugan ligger ju bara cirka 6 mil cirka, så han befinner sig ju inte i en annan tidszon heller. Vilket i och för sig inte skulle haft någon betydelse.
Nä, vi får ta ett snack om det här, jag och S.

Update 2: Inte nog med EM-fotboll. Skövde AIK spelar mot Lindome borta. Avspark var kl 16.00. Körigt nu. Tyvärr hinner jag inte följa matchen på www.skovdeaik.se men får kolla resultatet när jag kommer hem!

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Godmorgon.

Håller med helt. Holland imponerar stort.

Jag har inte fått in ett resultat tror jag så jag törs inte tippa sverige matchen alls.

Tror zlatan spelar och skulle sverige vara klara efter matchen så spelar han säkert inte ryssland matchen men kanske annars.



Grekland-Ryssland ja hur ryssland ska undvika att slå dem verkar otroligt men jag tippar oavgjort ändå. 2-2



Ha en riktigt bra lördag!

Kram

2008-06-14 @ 10:24:18
Morrat av P

Kanske dags för Zlatan att gå in pension och göra något annat. Verkar farligt att spela fotboll och bli utsliten i förtid. Man kan inte träna hur mycket som helst, det vet väl du...

2008-06-14 @ 11:32:59
Morrat av Åsa

bb:

God middag!

Om du skulle ta och tippa på Spanien som vinnare då... Då ska det ju mycket till om Sverige förlorar med tanke på dina tidigare tips. ;-)

Skojade. Tycker det går rätt bra, med tanke på rätt många skrällar hit och dit...

Inför kvällen har jag laddat upp med gul sverige-t-shirt och en blå sverige-munkjacka. Du förstår ju att bikinin inte är aktuell längre när klimatet svängt. Så några blågula bikini-bilder är inte aktuellt (hade kanske inte varit ändå i o f s.) ;-)

Blir det fotboll i Kungsan?

Trevlig fortsättning på fotbollsdagen med stort F.

Kram

2008-06-14 @ 14:44:22
Morrat av Åsa

P: Antingen pensionsdax, eller också är han klen helt enkelt. Fotbollsspelare gnäller gärna lite... Det gör inte vi motionärer, vi biter ihop - hur ont det än gör! ;-)

Får du en sekund över i reportagearbetet i dag så sväng in på Husaren. Jag är där vid halv sex.

Ett reportagetips förresten! Dumma (och kanske fulla) svenskar jublar över vuxna män jagandes boll och så vidare. Det är näst intill ett sportreportage. P, sportjournalist. Den är bra!



2008-06-14 @ 14:52:15
Morrat av Jerk

Bada naken? Var ligger livets brunn egentligen??

2008-06-14 @ 14:53:18
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Jerk

Just ja, jag kom av mig helt och glömde tippa..

Sverige-Spanien 0-2

Grekland-Ryssland 0-0

2008-06-14 @ 14:54:24
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

J: Hoppa på X2000 bara och stig av ungefär halvvägs till Götet. Sen är det bara att följa strömmen av en halv miljon människor som är på väg till Livets brunn. Ungefärlig uppskattning av antal människor där. Kan diffa på plus minus 100 pers. ;-)

Kan sms:a en bild när jag doppar tån, om du missar det live.

0-2... Hmm, pessimist. Unnar verkligen andra människor framgång, men här hoppas jag faktiskt du inte har en siffra rätt. ;-)



2008-06-14 @ 15:07:15
Morrat av Jerk

glaset är ju halvtomt :)

Och för att få vara besserwisser hoppas jag nog att du mms:ar och inte sms:ar ;)

2008-06-14 @ 15:09:07
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

J: Klapp, klapp, klapp! Så duktig! MMS!!! %¤#%¤¤%&

2008-06-14 @ 15:28:37

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0