Man sökes 2

Ännu ett upprop.
Man sökes för att skylla följande på:
-- Ätit upp falukorven jag stekte för att ha till min gourmet-lunchlåda i morgon.
-- Handlat på Coop bygg för 629:-.
-- Handlat på Cheapy för 702:-.
-- Tagit slut på min Dior-parfym Poison! (Nåja, lite långsökt kanske...)
-- Lagt in en tom vitvinsflaska i kylen. (Tom ja!!! Upptäckte när jag gjorde en kyl-rensning nyss....)
-- Ätit upp allt vad sötsaker heter i hela huset.
-- Rivit ur en massa "bra-att-ha"-recept som ligger och skräpar överallt, som kräver en lastbil för att få hem råvarorna.
-- Strykjärnet som stått framme i fem dagar till ingen nytta. Bara i vägen, men vägrar gå tillbaka till sin plats.
-- Inte köpt mini-mjölk till mina flingor i morgon bitti. Tvingad till "fet-mjölk" på flingorna. Fetmjölk har man i kaffet, ingen annan stans.

Japp. Kom igen då.
(Förra efterlysningen gick inte så bra. Och den här känns nästan dömd att misslyckas på förhand...)

Men hallå! Ska jag verkligen ta ansvar för allting ovan. Finns det ingen rättvisa här i världen!?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Hehe det är inte en man det är en scapegoat du letar efter :D

Projektens favorit djur..

Ha en bra dag!

2008-06-03 @ 08:08:18
Morrat av P

Jag har en efterhängsen poet från Sthlmstrakten. Kan det vara något?

2008-06-03 @ 08:26:45
Morrat av Åsa

bb: En sån mottages tacksamt! Har du en över? ;-)

Bra tisdag önskas!



P: Poet?! Den svåra, djupa typen? Tror inte en sån klarar scapegoat(nytt ord jag lärt mig)-rollen...



2008-06-03 @ 08:41:44
Morrat av Jerk

äsch, du är som alla kvinnor..du vill bara ha någon att skylla på..du får skylla på mig om du vill, den praxisen använder vi på jobbet..det är Jerks fel..

2008-06-03 @ 09:09:47
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

J: Hehe, det var en generalisering vill jag lova... "alla kvinnor"...

Struntar i att skylla på dig - vill inte slå på en som redan ligger... ;-)



2008-06-03 @ 11:14:46
Morrat av Nollan

Hm, om du hitter en man som går med på att ta all den skulden och du av någon anledning ändå inte vill han honom, då vet du vem du ska skicka honom vidare till. Eller egentligen alltså, vem vill ha en sådan när jag tänker efter. Nej, då bär jag nog heller skulden själv ;)

2008-06-03 @ 23:50:58
Morrat av Åsa

Nollan: Nä, hemska tanke, vem vill ha det? I ett längre perspektiv alltså... ;-)

2008-06-04 @ 06:50:13
Morrat av Valross

Men han den där snubben som du inte kände igen? Han som stannade & pejlade av "läget"?

2008-06-05 @ 13:52:08
URL: http://valross.blogg.se/
Morrat av Åsa

Valross: Nja. Han lyser med sin frånvaro. Jag var väl för avmätt i min konversation... ;-)

2008-06-05 @ 20:32:58

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0