Kvinnlig

Ibland kommer man till insikt.
Helt apropå kommer man på att saker felar.

Jag har kommit på att jag måste jobba en smula på min kvinnlighet. Tror den suger faktiskt.

Insåg det hela när Sverige fick stryk i andra matchen av Spanien....
Skickar man sms till 20 olika människor i sin närhet (och mindre närhet) där man ger en matchanalys som lyder: K**en. (Fult ord i bestämd form.)
Då ger man inte sken av att vara en liten ljuv feminin varelse - vilket jag kanske inte är i och för sig, men man vill ju inte uppfattas som en råbuse som halsar sprit direkt ur flaskan och slänger ut största prillan från läppen och torkar av sig på byxorna.
Då blir man kallad Åsa med k... som Abbe, aka F, tydligen kallar mig nu för tiden.

Fler saker i närtid.... när jag tänkt på det hela:
Kubb-spelet på midsommar: O frågar om det inte skulle vara tjejer mot killar i lagen när jag skriker mina okvädningsord - i så fall har tjejlaget en halvtaskig transvestit med i laget.
Golf-matchen när jag fick nack-spärr. R frågar om han ska bära bagen sista hålet när jag slutat spela p g a smärta.
-- Ge dig. Jag bär själv. Tror du jag är gjord av bomull?
Spinningen i dag:
Traskar fram till T och slår honom i ryggen och frågar: -- Är inte du på fotbollen?
Sen diskuterar vi tabellen, spelstrategi och annat av intresse en stund.
Efter spinningen stannar L till och pratar innan han traskar in till brandstationen. M står intill och lyssnar och trampar otåligt. L är pratglad och en trevlig prick så vi hinner avverka ett badrum som är totalruttet som han jobbar på. Vi konstaterar båda två, efter att ha konstaterat att genomruttna badrum är pest, att flytspackel är knepigt att fixa till så det blir ett bra resultat.

Nä. Ändring. Här ska bli kvinnlighet ut i fingerspetsarna.
I morgon kan jag inte börja. Då ska jag till verkstaden i Tidaholm, där är det bäst jag är normala Åsa, annars kanske det blir kaos i fabriken.
Men på onsdag... då är det dax. Om ni inte känner igen bloggen då så beror det på mitt nya jag. Kvinnliga Åsa. Ljuva Åsa.  Kanske till och med presterar en dikt... liknande nån av dom P läste i dag. Två ord per mening. Det verkar enkelt.

Female-Åsa. Here I come.




Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Jag tycker att du ska vara som du är. Det är mer rockenroll på det sättet.

2008-06-23 @ 22:18:18
Morrat av Jerk

du kanske inte ska prata om matchanalysen efter Rysslandsmatchen då? ;)

2008-06-23 @ 22:31:42
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av beerbelly

Tycker du låter bra som du är. Vill du bli "kvinnligare" (vad det nu är) för din skull så är det förstås ok det med :)

2008-06-23 @ 22:38:01
Morrat av Åsa

P: Tack. Det var en komplimang som heter duga. Ok, kanske bara jobbar lite smått på den där kvinnligheten då. Känns som det kan misslyckas dessutom... ;-)

2008-06-23 @ 22:38:27
Morrat av Åsa

J: Jodå, men nu kommer jag att prata i termer solförmörkelse, duggregn och mjuka regnmoln... Och förresten håller jag på Ryssland!!!! Dom tar hela skiten! Ursäkta. Föll tillbaka i beteeendet! ;-)



bb: Tack. Kanske ska omvärdera... :-) Kram

2008-06-23 @ 22:49:10
Morrat av Nollan

Jag som trodde du skuller ha semester! Jobba på sin kvinnlighet låter inte som semester i mina öron. Men du kanske har större talang på detta område än jag har förstås. Jag fortsätter väl vara precis så okvinnlig som jag är, iaf under semestern. Något annat känns ohållbart ;)

2008-06-23 @ 23:49:30
Morrat av P

Abbe finns inte på fejjan. Han har avgått därifrån så du kan sluta leta. Noring är farmors flicknamn.

2008-06-24 @ 06:36:03
Morrat av Åsa

Nollan: Nä, det kanske blir tufft... Får fundera lite till då. Och jag har nog inte mer talang än dig om man ska vara ärlig. ;-)



P: Vilken tråkmåns. Jaha ja - P. Noring. Visst, varför inte?



2008-06-24 @ 06:59:51
Morrat av M

2008-06-24 @ 09:28:44
Morrat av M

Ge dig nu! Vadå mer kvinnlig- på sin höjd mera kjol, ha, ha! Och det passar ju perfekt i den här ljuva varma sommaren! Det ska ju inte vara mesigt heller! Du är bra som som du är!!!

2008-06-24 @ 09:31:13
Morrat av Åsa

M: Nja, klädstilen blir nog inte ändrad. Det är mer sättet som ska ändras...

Tack för komplimangen. Nu ska jag till Tidaholm!

2008-06-24 @ 12:11:46

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0