IQ

Har sagt det förut. Säger det igen: Tvivlar på min egen intelligens ibland.

-- Varför köpte jag ytterligare en kjol att lägga in i garderoben till ingen nytta?
Jodå, jag använder kjol ibland. När det är sånt väder som vi haft tidigare. Minst 30 grader. Resten av året är det för kallt med kjol. Man fryser ju, bokstavligt talat, arslet av sig. Plockade fram två kjolar under den gångna värmeböljan, som inköptes förra sommaren men aldrig kom till användning. Nu får väl dagens nyinköpta ligga till nästa sommar.

-- Varför köpte jag en vit, jättesnygg skjorta som behöver strykas?
Jag stryker ju aldrig! Ändå köper jag ett plagg med strykbehov... Och man går ju inte runt med en skrynklig skjorta.

-- Varför köpte jag bladspenat, sallad och sockerärtor på Ica i dag?
Hela mitt trädgårdsland dignar av alltihop. Vem odlar jag för? Kråkorna?

Men att jag själv beskriver varför jag är ointelligent måste väl i alla fall tyda på att jag har ett uns intelligens åtminstone. Typ hönshjärna? Eller?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anonym

2008-06-12 @ 20:51:09
Morrat av M

Underskatta inte hönans hjärna..! Och ska man va´fin får man lida pin, you know! Dvs offra lite stryktid o och huttra lite! Snyggt m kjol! Köpte åxå en kjol idag-vi är väl optimister-tror på SOLEN!

Beträffande grönsakerna däremot..tja..det är ju nyttigt i alla fall..!

2008-06-12 @ 20:59:58
Morrat av beerbelly

Kjolen kan du inte skylla på mig ändå. Skjortan och strykning kanske jag får ta på mig lite av :)

Gött att fler än jag ska stryka.

Håller med M det är snyggt med kjol. Du får väl köra mameluker under :D

Grönsakerna känns som en vane grej. Låter nyttigt att vara van att köpa grönsaker.

Tror inte du ska vara allt för oroad över intelligensen. Tankspridda är ofta smarta (hoppas jag verkligen).

Ha det fortsatt gött (hehe österike kunde ju haft 4-0 nu).

Kram

2008-06-12 @ 21:12:12
Morrat av Åsa

M: Det vet ju både du och jag att jag inte någonsin kommer att huttra. Därför ska jag nog lämna tillbaka kjolen ;-) Och köpa en ny om värmen kommer tillbaka!

Grönsakerna går ju åt ändå... får öka på dosen bara! ;-) Nyttigt visst, men tråkigt med grönsaker i för stor dos ;-)



bb: Kommer väl snarare att bli att den hänger ostruken och oanvänd i garderoben, med de andra inköpta strykplaggen... ;-)

Du har aldirg haft kjol hör jag...

Tankspridd=smart? Då är jag ju med i Menza helt plötsligt... Och du med kanske?

Skit-Österrike. Var dom tvungna att öppna upp och låta Polen klämma in ett när dom ägde första halvlek. Lite kul match att titta på i alla fall.

Andra halvlek kvar!

Kram



2008-06-12 @ 21:52:09
Morrat av M

Behåll kjolen! Solen återvänder! Kör du "mamelucker" enl ovan ha, ha, alias "leggings"!

(lika gräsligt dock!)

Nu ska den här bruden sova! Trött e spinningen idag!

Fotbollsdebatten står jag över!

2008-06-12 @ 22:15:30
Morrat av Nollan

Äh, du köpte såklart kjolen för att du är säker på att större delen av sommaren kommer att hålla 30+. Det är smart! Skjortan köpte du för att muntra upp ditt strykjärn som börjat bli lite deprimerat där det står bortglömt i ett hörn. Nu återfår det visst hopp och den dagen då du faktiskt måste stryka kommer det välvilligt att vara till din tjänst.

Det är nästan ännu smartare! Grönsakerna köpte du för att du inte orkade vänta tills dina egna vuxit klart. Nu kan du bibehålla vitaminnivån i kroppen fram tills dess det är dags att skörda. Och det är i det närmaste genialt (och den som är genial vill väl för sjutton inte vara med en Mensa)!

2008-06-12 @ 22:45:09
Morrat av P

Du har rätt hög IQ jämfört med många andra.

2008-06-12 @ 23:16:25
Morrat av Åse

Hahaha...men en struken skjorta ser ju snyggt ut i garderoben...den brukar ju oftast få hänga kvar dock...man kan ju behöva den en annan dag...

Och grönsakerna...de är väl oxå ganska vackra där de står??...jag menar, när det äntligen växt upp...Näe, tvivla inte på din intelligens, tycker det låter som om den är briljant!!Kram Åse

2008-06-13 @ 06:01:32
Morrat av Åsa

M: Än ser jag ingen värme i sikte i alla fall... ;-)

Du får åtminstone pressa fram ett tips angående Sverigematchen i morgon när det inlägget kommer! ;-)



Nollan: Ja, så är det ju förstås. Det är du som är intelligent som kunde räkna ut det så bra! ;-)



P: Tack, tack!



Åse: He, he. Jodå grönsakerna är jättevackra, men det kanske inte var tanken med sådden... ;-)

Kram tebax!

2008-06-13 @ 09:23:11

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0