Expertkommentar

C som i cvårtippat.
Nu är jag ute i sista minuten...

Rumänien-Frankrike 0-1.
Rumänien har allt lite boll i benen, men räcker inte mot la France.

Holland-Italien 2-1.
Man är ju dum som tippar den här matchen egentligen, för det skulle kunna bli omvända siffror...
Jämnt skägg här, men Holland vinner på ren vilja. Sätter segermålet sent i andra halvlek.

(I dag skippar jag att lyssna på radion - ska titta på andra matchen på TV. Lite uppmjukning inför Schweden i morgon!)

UPDATE, halvtidsvila Holland-Italien:
Jodå. Holland har viljan. Spelar bra ju. Italien traskar runt i sitt defensiv-träsket. Flytta upp om ni ska klara av det målet jag tippat. Annars kan Holland få större målskillnad innan det hela är klart...
Än så länge håller mitt tips vad gäller siffrorna. Att dom sätter segermålet sent andra halvlek återstår att se...
Holland ska orka med att slita ont, som dom gjort i första halvlek, i minst 45 minuter till bara. Det kan vara ett orosmoln.

UPDATE, matchslut Holland-Italien:
Grattis M. Van Basten! Och hela laget. Strålande fotboll, kul fotboll, rappa passningsfötter.
Det absolut bästa var när ni kortpassade er ur italiens anfall framför mål. Kul. Kyligt.
Italienarna?! Jaha - dom blåvita rundningsmärkena. Skulle precis SMS:a EM-studion och fråga varför dom ställt upp elva blåvita cementpelare över hela plan... (nåja, en icke blåvit, men ändå italiensk-pratande, och han rörde sig vid nåt tillfälle åt rätt håll mellan målstolparna).
Italien får ingen vindvirvel i dag. Holland får faktiskt hela fem stycken!

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av MA

Gillar ditt motto, så sant som det är sagt.

2008-06-09 @ 17:40:29
URL: http://markku.bodabruk.se/
Morrat av beerbelly

Bara lite tråkigt med oavgjort, håller inte på holland eller italien.

Väl tippat du kommer hamna relativt nära ;)

Kram

2008-06-09 @ 18:50:34
Morrat av Åsa

MA: Ja, visst är det... fast jag är osäker på vilket motto du menar. ;-)



bb: Då hade du väl en väldigt tråkig första match nu då?! Hörde första halvlek på radion, vilket inte var upplyftande - knappt en målchans, innan jag åkte och tränade! (Jag idkar ju sport också, den typen du beskrev så vackert?!)

Men NU ska jag bänka mig framför tv:n. Jag är inte lika smart som dig som förberett med kylda öl. Handlade inte ens några... orutinerat. Inte ens en chipspåse finns i huset. I morgon ska jag planera bättre. Kan hända att jag tittar på matchen på lokal dessutom, då finns det i alla fall kalla bira (och jordnötter!).



Heja Holland!



Kram



2008-06-09 @ 20:37:39
Morrat av Åsa

Gjorde en update av kommentaren nu i halvtidsvila - men den syns inte! Är snart benägen att hålla med Jerk om det där med hästorganet. ;-)

2008-06-09 @ 21:47:53
Morrat av beerbelly

Äh alla är för dåliga ;)

Tröstar mig med att holland åtminstone var roliga att se. Rumänien-Frankrike var ju riktigt jäkla dålig.

Har jag beskrivit sport .. det låter underligt.

Ha en bra kväll och njut av segern. Vet inte om jag återhämtar mig nog från de här dundermissarna för att fortsätta :(

Jag törs inte kolla på sverige matcher på lokal. Har ingen att kolla med heller tror jag så några välkylda hemma är räddningen.

Kram

2008-06-09 @ 22:39:22
Morrat av Jerk

jag har alltid rätt om hästorganet :)

2008-06-09 @ 23:32:35
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

bb: Ja, visst var det riktigt rolig match! Så ska en fotboll rullas. Skit i resultatet. ;-)

Nu har jag lagt in ett inlägg om morgondagens resultat. Sug på dom och följ mästaren i din nästa tipp... ;-)

God natt, ny dag i morgon!



Jerk: Usch, det grämer mig att erkänna, men tycker det suger dinossaurie-dito just nu!

Inga kommentarer syns, inga inlägg, inga updates - noll, nada. Jag är osynlig! ;-)

Skit!

Är du redan hemma förresten. Cola-berusad förstås!



2008-06-09 @ 23:46:36
Morrat av Jerk

nope..blev bara öl, men övriga jag var dit med är vuxna :)

Jag har alltid rätt Åsa..fast du är synlig för mig (smörsmör) ;)

2008-06-10 @ 00:40:05
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Smöra på du, det är ju alltid trevligt. ;-)

2008-06-10 @ 09:25:22

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0