EM

I dag smäller det.

Fotbolls-EM drar igång. Med Scweiz-Tjeckien och Portugal-Turkiet.

Sätter en peng på Tjeckien och en annan på Portugal.
Men tror inte jag tittar på matcherna i dag. Nä, inte med ett sånt väder utanför knuten... då är inte tv-tittande min grej riktigt, trots fotbolls-EM.

Men på tisdag ändrar jag mina värderingar. Då tittar jag oavsett väder.
Zlatan möter Grekland. Sverige ska det va förstås - Sverige möter Grekland. Men ibland verkar det som om Sverige ställer upp med enbart Zlatan, något som Greklands förbundskapten också noterat.  
Bara att hoppas att Zlatans psyke klarar förväntningarna som byggts upp.

Precis just nu är det nio timmar och tjugoåtta minuter till första avspark i Schweiz.



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Ska blir skönt med en ursäkt att komma ifrån solen :)

2h kvar. Ha en riktigt bra lördag!

Kram

2008-06-07 @ 15:10:58
Morrat av Jerk

Det blir solklart fotbolls-EM..det kommer säkert sol i juli också..

2008-06-07 @ 16:29:07
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

bb: Jag har suttit i skuggan hela dan. Nu när solen är lite "mildare" kan jag tänka mig att steppa ut i ljuset... ;-)

Här är varmt som satan! Tror nästan din 45 ligger i lä.

(Men jag har radio, den kan man ha på altanen... Nyss kom det in en människa i kommentatorsbåset och frågade om han fick slå sig ner där för nån hade tagit hans plats... Som tur var fortsätter sändningen eftersom ena kommentatorn fann sig och på stapplig engelska förklarade att det var sändning från the Swedish radio så det kanske inte var så lämpligt att han satt där... Ha, ha - bättre än matchen än så länge!)

Trevlig match-kväll!

Kram



Jerk: Det vet man aldrig! Juli är nyckfullt! Och i augusti är det OS. Då skiter jag fullständigt i vädret, då går jag in i ide framför tv:n i två veckor. ;-)

2008-06-07 @ 18:33:28
Morrat av beerbelly

Sant radio hade räckt bra såhär långt. Synd att man inte bor i hus i ett område där man känner folk lite. Då skulle man fixa storbild mot något garage och grilla varenda kväll under em :). Win-win-win situation. Grill, fotboll, utomhus.

Hehe låter helt klart som radio är roligare än tv.

Ha det gött där ute!

Kram

2008-06-07 @ 19:02:42
Morrat av Åsa

bb: He, he - radiokommentatorerna är faktiskt bättre än tvkommentatorerna. Radion gör så många tabbar hela tiden! (Inte som stör helhetsbilden naturligtvis). Men dom skrattar så dom kiknar åt sig själva när dom tabbar sig - det älskar jag! ;-)

Obs! Ett rätt i segertippandet (iofs ingen högoddsare - nästa är lurigare).

Ska börja motivera så småningom ;-)



2008-06-07 @ 20:30:38
Morrat av beerbelly

Det blir 2-1 till portugal efter att turkiet tagit ledning med ett nickmål ;)

Räcker det som tippning...

(tror också på tjeckien i andra matchen =D)

Kram

2008-06-07 @ 20:46:36
Morrat av Åsa

bb: Ja, Tjeckien var ju passè - den räknas inte när vi ska summera sen när EM är över! ;-) Jag leder därför med ett-noll! Ska jag nu satsa på resultat? Ja, det måste jag ju... Ok, 1-0 då (mot bättre vetande - tror det blir samma resultat som dig, fast inte nickmål, men det kan jag ju inte tippa nu.) Nej ändrar mig: 3-1! Tre - ett. Sluttippat. 3-1!!!

;-)

2008-06-07 @ 20:54:45
Morrat av beerbelly

Bra nära att inhopparen gjorde ett nickmål för turkiet. Får nöja mig med att de vann så jag hade rätt vinnare. Lite närmare än dig med underlättar för att vara nöjd =)

Nya tag imorgon.

2008-06-07 @ 22:51:00

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0