Åskmoln

Aha - solen skiner och det är varmt! Det var verkligen inte en dag för tidigt...

I dag måste jag göra lite nytta. Får vara slut på att gå och slå dank.
Frågan är om jag ska börja med projekt måla farstutak, ta ner ett fönster och börja skrapa eller om jag ska ta mig an söder-rabatten (som man i nuvarande skick inte bör kalla rabatt )...

Tyvärr har jag golf-förbud i dag. Annars hade det varit det bästa alternativet för att njuta av solen.
Varför förbud?
Jo, jag tappade fullständigt humöret under gårdagens runda eftersom det började regna på 10:an. Golf, Åsa och regn är inte en bra kombination! Not at all!
Drog ut bollen i skogen... hackar mig fram två slag. 

Då kom vulkanutbrottet! 
Försökte slå ner bollen i marken med klubban. Gick inte bra alls. Bollen låg kvar fullt synlig.
Prövade då att bryta av klubban genom att dra den allt vad jag kunde i backen... Det gjorde ont. Och klubban var förstås hel.
Avslutade med att fota till bagen allt vad jag kunde, vilket också gjorde ont. Och inte blev jag mindre arg.
Slänger upp bagen på ryggen. Traskar vidare. Låter bollen ligga kvar (trampade på den innan jag gick). Säger inget - bara kokar inombords.

Efter ett sånt utbrott kan jag lika gärna gå och sätta mig i bilen. Ilskan sitter kvar som ett gnagande åskmoln i hela kroppen och jag kan inte spela. Regnet blev dessutom mer och mer ihärdigt - ilskan stegrades.
Gick några hål till i vredesmod.
Framme vid 14:e och jag slår ut - rätt ut i höga gräset till höger, tio meter framför tee.

-- Bra, jag lämnar wo, säger jag. Jag är skyldig dig hundra spänn. Jag går med runt resten av banan och vi säger ingenting till varandra. Bara går... Fine!
Kastar upp bagen på ryggen. Fäller ihop paraplyet - vem bryr sig om att man blir genomblöt, när man redan är genomsvettig av ilska. Traskar iväg i raketfart.
-- Men, försöker R säga... som småspringer bakom mig för att hinna i fatt.
-- Tyst! Inget snack. Du spelar. Jag går med. Säger inget. Ok? 

Så var det med det. Betalade surt hundra spänn som jag förlorade på grund av regnet. Jag som hade ännu en jordskredsseger i sikte innan det började regna...

Ingen golf i dag alltså - måste låta det gå några dagar innan jag fattar golfskaften igen.
Jag som varit lugn som en filbunke hela säsongen hittills. Måste hitta tillbaka till det...

Nä, funderar alltså på ett lugnt och stilla projekt här hemma i dag. Får fikabesök också - kanske ska göra mig till och baka?!
Vi får se. Risken är väl att jag slår dank i dag också...

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Varför blir du så arg?

2008-06-28 @ 13:31:37
Morrat av P

Du har nog mött din överman. Fick jag just veta av en annan P. Vad sägs om detta beteende?

Slängde ut golfbagen genom rutan på bilen på väg från banan efter ett inte så lyckat försök att spela golf.sen fick han vända och hämta den för den var lånad.

P tycker det vore högintressant om ni träffades...

2008-06-28 @ 13:43:09
Morrat av Åsa

P: Man blir arg helt enkelt. Det skulle nog till och med du bli.

P verkar ha sund inställning. Helt normalt beteende, inget förvånad alls. Vi skulle nog ha en del gemensamt. Får han utbrott vid andra tillfällen också, eller bara golfsammanhang?

2008-06-28 @ 14:22:07
Morrat av P

Det är inte P som får utbrott, det är S. Men han spelar inte golf längre. Abbe säger att det finns många historier om S. Fast bara en som gäller golf.

2008-06-28 @ 14:58:47
Morrat av Åsa

P: Ok, det är en S det gäller alltså.

Bjöd precis in abbe på en golfmatch, han tycker det är enkel sport... Lovade att inte slå honom med klubborna.

2008-06-28 @ 15:10:52

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0