Antikrundan

I minst en halvmil såg det ut så här utmed vägen när vi närmade oss den "lilla" loppmarknaden.
Bilar i massor på båda sidorna.





Till fots på väg in mot loppmarknaden.
Synen av människohavet gav mig andningssvårigheter och A ville vända.
Vi gillar inte för stora folksamlingar någon av oss. A är rätt lättirriterad, precis som jag.




Vi kastade oss in i leken ändå. Massor med grejor högt och lågt...
Hamnade på auktionen längst bort. Och ropade hej vilt.
(Bäst var tanten som vinkade till en kompis bakom auktionsutroparen
 och helt plötsligt var ägare till en låda LP-skivor för tvåhundra spänn. Men
det var en snäll utropare. Köpet gick tillbaka efter att tanten dyrt och heligt lovat
att inte vinka till någon mer...)

Ropade in tre skolplanscher från 1934 i serien utländska nyttoväxter.
(50 spänn)
Här är bamburör - de andra är kaffe och kokospalm.
Ska hänga dom på väggen i mitt lilla kontor... blir jättefina där.




Två "kryddburkar".
(20 spänn)




Dom här kloten är jag riktigt nöjd med... ska ha dom som prydnad i trädgården nånstans.
(30 spänn för båda)
A tyckte det var en genialisk idé - och visst, jag håller med naturligtvis.
(Tändsticksasken är för att visa storleken förstås.)




Vi provade några lampskärmar...






Ungefär vid lampskärmsprovningen ringer A:s älskade O, och frågar oroligt:
-- Vad gör ni?
-- Roar oss, säger A.
-- Ska ni åka hem snart? frågar O.
-- Nja, vi har lite kvar.
Då kan inte O hålla sig längre, då ställer han frågan han velat ha
svar på från första början eftersom han känner både mig och A.
-- Går det inhandlade in i bilen, eller behöver ni köra två rundor?


Fick med mig ytterligare några saker hem, men de finns inte på bild: 
En tv.
(20 spänn)
En lampskärm i glas - riktigt gräslig.
( Gratis - följde med kryddburkarna i auktionsutropet.)
Ett silverfat och en blomkruka.
(5 spänn styck)
En stol, som jag greppade i farten på vägen ut.
Den är projekt. Projekt trädgårdsprydnad - lite fixande bara så blir det skitfräckt.
(Gratis - i slutet fick man ta vad man ville ha.)

A hade i bagaget: En tv, en skrivmaskin, en stol, tre pjäser formpressat glas,
en skolplansch med tänder och en romantisk liten lampskärm.
Samt en knippe tenn-saker.
Ruskigt fula. Killen som tog betalt vid auktionen tyckte hon
borde böta en femtiolapp för att hon ropat in nåt så hemskt...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

HeHeHe en sak :) roligt beskrivet och kul med bilder.

Ha en bra dag. Regnar som tusan här. Då behöver man inte göra något va? :)

Kram

2008-06-30 @ 12:16:30
Morrat av Åsa

bb: Tack. Ja, jag överhandlade lite... ;-)

Vid regn behöver man inte göra ett jota. Bara att softa. Precis i skrivande stund kom solen fram här nere i söder...

Ha det så bra det går i regnet. Kram.

2008-06-30 @ 12:38:41
Morrat av Jerk

ett projekt, blev det bara det?

Hade jag handlat lika mycket som dig hade jag fått köpa en till lägenhet :)

2008-06-30 @ 13:20:23
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

J: Japp. Ett projekt, men flera prylar. Har gott om utrymme här som du förstår... ;-)

2008-06-30 @ 14:15:54
Morrat av Jerk

klart, det är väl några hektar till närmsta granne, du bor ju ganska centralt ;)

2008-06-30 @ 14:47:51
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av P

Hm, var har ni varit någonstans? Dit vill jag åka. Kanske. Om det inte är så mycket folk. Tanten som vinkade var bäst.

2008-06-30 @ 16:42:51
Morrat av Åsa

J: Här nere använder vi oss av humor. Den har inte kommit till storstan förstår jag. Stackars er. ;-)



P: Utanför Mariestad, Ullervad... Denna gigantiska tillställning är en gång om året om jag förstod rätt. 2009 åker vi dit igen. Vill du inte vänta så länge åker vi garanterat till någon annan auktion innan dess, då vore det kul om du följer med!

Fanns en rolig tant till. En rödhårig lockhårig som "förföljde" oss hela tiden. Och för varje gång vi såg henne var hon svettigare och svettigare och det lockiga håret blev krulligare och krulligare. Till slut lufsade hon i väg mot parkeringen och hemfärd. Tur, vi trodde ett tag att hon skulle knippa sig...

2008-06-30 @ 16:59:25
Morrat av Jerk

Ingen humor? Du har väl sett bilderna på mig på bloggen..om inte det är humor vet jag inte??

(alternativet istället för humor vore tragiskt..)

2008-06-30 @ 18:50:54
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

J: Jodå - jag har sett bilderna... Tragisk är väl en överdrift - det kan vi väl vara överens om - så ok, lite humor har du i alla fall. ;-)



2008-06-30 @ 20:23:29
Morrat av Åsa

P: Jag ser inte din kommentar här inne, men jag har fått den via mailen. Mycket konstigt.

He, he. Tänkte inte på ditt lockiga hår. Och det var inte krullet som var lustigt, det var mer att hon stressade runt så. Och att hon hela tiden befann sig där vi var bland alla dessa tusen människor...

2008-06-30 @ 22:14:13

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0