SJ - arg som ett ilsket bi

Jävlar i min lilla låda!
Dyker jag upp på jobbet innan 13 i morgon är jag väldigt nöjd.
Min ilska vet nämligen inga gränser, så förmodligen har inte pulsen lagt sig förrän tre-fyra i natt, och då kommer jag att sova länge!
Då kan SJ skicka dit nån till tidningen som jobbar istället för mig!




Eftersom vi är en grupp på minst tio vuxna förutsätter jag att man kan boka en beställning för minst tio vuxna utan några som helst problem?!
Eftersom man kan boka på nummer 0771-757575, vilket är öppet dygnet runt vad jag förstår, så kan jag ringa 21.20 på kvällen, efter att ha ringt runt till mina vänner och fått klartecken?!

Ringer.
-- Hej, jag heter Åsa, vill boka biljetter till det och det evenemanget då och då.
-- Ett ögonblick ska jag se om jag kan lösa det...
Tio minuter går - tut, tut, tut hörs i luren.

Ringer igen.
Samma harang från mig.
-- Nä, det får du ringa om i morgon bitti, det kan vi inte boka här. Jag är ny.

Förklarade snällt, men ganska bestämt, att det står ingenting om några öppettider - jag vill boka NU!
-- Jag ska koppla dig till någon säljare får vi se, säger den förskrämda i luren.

Tio minuter går... sen svarar nån - samma människa igen!
-- Oj då, jag provar igen... ursäkta, jag är ny.

Tio minuter går igen!

-- Sabina. Vad kan jag hjälpa dig med.

Jodå - Sabina är en mycket vänlig själ, och kommer en bit på väg i alla fall.
Tills hon säger att man max kan beställa 15 stycken!

-- Nä, nä, nä - säger jag. Minst tio står det uttryckligen på hemsidan!
-- Ja, men vi kan som mest boka 15!

-- Men då faller ju alltihop sa jag... Ska jag börja om igen menar du? Ringa runt till dessa 17 personer och meddela ett nytt pris, nya förutsättningar och hela baletten när jag klart och tydligt läser på hemsidan för evenemang: MINST 10 PERSONER!!!!???? För jag kan väl inte dela upp gruppen i en 7-grupp och en 8-grupp? För då är vi ju inte två 10-grupper?!

-- Nä, det går ju inte, det har du rätt i. Det måste ligga nån spärr hos Ticket, det där med femton, säger Sabina.
-- Då föreslår jag att du fortare än jag hinner säga Ticket, ringer dit och säger att dom tar bort den spärren innan jag blir mer otrevlig än jag redan är. För du är ju extremt vänlig, trevlig och tillmötesgående, och det är inte ditt fel, men nu orkar jag snart inte behärska mig längre... (Tänkte lagt till att en vän kallar mig Åska, men lät bli det)

-- Jag får be dig återkomma i morgon? Går det bra?
-- NEJ! Det går inte alls bra! Jag ska ha mina biljetter! Nu! (Ja, ja - lätt hysterisk, men nu var vi uppe i en timma och tjugo minuter i tidsåtgång!)

Hon tystnade. Jag tystnade - en kort sekund - sen gjorde jag en klassiker, som kan gå hem om man har tur och om man lägger lite tyngd bakom. (Jodå, jag besitter den tyngden, för det har funkat flera gånger förut):
-- Du har inte numret till nån ansvarig för det här evenemangsspektaklet, nån chef eller nåt, din överordnade?
-- Nja, vi ger inte ut nummer hur som helst...
-- Nähä, men du kan väl be att den där människan ringer mig i morgon bitti kl 08.00 och meddelar mig att mina 17 biljetter är bokade "i grupp", och så tätt man möjligtvis kan komma på den där jävla arenan (hon hade börjat dilla om att två stycken kunde sitta nån annanstans och betala annat pris) till exakt samma pris med inkluderade tågbiljetter som jag fått besked om förut! Får ni inte tag på mig på numret till TIDNINGSREDAKTIONEN, 05XX-XXXXXX, så når ni mig på på mobilnummer: 070-7XXXXXX.
-- Vänta lite, sa Sabina, och det blev tyst i luren.
Hon kom tillbaka efter nån minut:
-- Vår chef är här klockan 07.30 i morgon bitti. Passar det att han ringer då?
-- Nä - först klockan 8, tack, sa jag avmätt.

Lågt. Jag vet. Jättelågt att säga tidningsredaktionen med versaler och fetstil! Men jag jobbar ju på en sån. Och jag har en telefon där på jobbet där jag kan nås... 
Hade ändå drivit detta in absurdum för att få mina j**la biljetter, men nu kanske resan dit blir lite lättare. Jag ger mig aldrig i det här fallet. För säkerhets skull har jag tagit några skärmdumpar från hemsidan så dom inte hinner ändra förutsättningarna tills den överordnade ringer mig i morgon!

Stackars dig, Sabina - en riktigt trevlig tjej som inte sa ett ont ord trots mitt tonfall i hörselfarliga decibel och min ironi över hela SJ:s organisation och affärssystem. Du är kundtjänst personifierad, du har en given plats i serviceyrken. Försökte lösa det hela utifrån bästa förmåga. Du erbjöd dig ringa Ticket i morgon, och återkomma till mig i morgon kväll, eftersom du jobbade kväll i morgon också, med besked. 
Inte ditt fel att jag inte ville ha det eventuella beskedet i morgon kväll att det fortfarande inte gick att boka en gruppresa för 17 stycken, för då hade vi ju liksom stått på noll igen. Var glad för mitt beslut förresten, tänk hur arg jag hade blivit då... 

Pulsen är nere i 170 - en bit på väg till vilopuls...

UPDATE: Det ska självklart vara ticnet i inlägget ovan - inte Ticket naturligtvis!!! Var väldigt upprörd när jag skrev inlägget och då ursäktas faktiskt sånt! :-)

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

SJ ja..jag upptäckte nu när jag bokade (eller rättare sagt när jag hade bokat) biljetter till resan till och från skogen att de helt plötsligt lagt till 30 SEK per biljett för admin eller något liknande eftersom jag bad om att få dem hemskickade..kunde gott ha stått någonstans att de börjat med det..nu fick jag en öl mindre muttermutter

2008-07-29 @ 13:37:05
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Jodå, 25 spänn la dom på per biljett hos mig... plus en fakturaavgift på 60 spänn.

Men jag blev så väl bemött i dag så den där fakturaavgiften får jag väl bjussa på. Synd att man ska behöva bli förbannad bara, det är inte första gången jag varit i luven på SJ...

Jobbar du ända tills fredag innan semestern tar vid?

2008-07-29 @ 13:55:55
Morrat av Jerk

yup..ända till fredag, sen blir det en helg här i stan innan jag styr kosan norrut mot myggen och godset :)

2008-07-29 @ 14:26:34
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Det låter helt ok! Bara tre dagar kvar då! Fast myggen - bläh. Fast dom finns ju här också i och för sig. Fast inte lika många kanske...

2008-07-29 @ 23:09:32
Morrat av Jerk

Verkar vara ett myggår i år efter de rapporter jag fått uppifrån..mindre roligt, men men..

2008-07-30 @ 08:44:14
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av P

Du kanske är farlig ändå...

2008-07-30 @ 21:39:57
Morrat av Åsa

Jerk: Myggmedel! Det funkar faktiskt om man väljer rätt...



P: Hörru du du - hur arg hade du blivit på en skala från 1 till 10? En futtig 2:a? Skulle inte tro det... :-)



2008-07-30 @ 22:18:05
Morrat av Jerk

De veka myggen söderut kanske det funkar på, men när det kommer till de hårda myggen i Dalarna är jag tveksam ;)

2008-07-30 @ 22:37:52
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Dalarna - är det inte där myggen har knätofsar? Hur farliga är dom?

2008-07-30 @ 22:41:22
Morrat av Jerk

Om du vissste vilken skada de där knätofsarna kan göra skulle du inte vara så hånfull ;)

2008-07-31 @ 08:41:25
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Nä, jag har aldrig fått smaka på dom... ;-)

2008-07-31 @ 14:03:53
Morrat av Jerk

Du kan få om du vill ;)

2008-07-31 @ 23:27:58
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Ja, det tvivlar jag inte en sekund på... ;-)

2008-07-31 @ 23:30:30

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0