Säg inte vila en enda gång till...

Gick på spinning i dag.
Med M som instruktör. Han är verkligen bra och duktig, men...
Varför envisas han med att säga att man ska "vila" emellanåt?!?!?!
Jag vill inte vila!!! Jag är där för att träna, bli trött, svettas, känna hjärtat dunka och kanske till och med kräkas (om det inte vore för jag inte vill bli liknad vid Sven Nylander ;-) ...)
Ska jag vila så ligger jag raklång i sängläge, sitter med ett glas vin på altanen, njuter en trerätters på favoritrestaurangen eller läser en bok i skuggan - möjligtvis cyklar jag iväg på en picnic.

Sluta säg vila för guds skull!
Säg sänk pulsen, hämta andan, återhämta, minska frekvensen eller vad fan som helst - men säg inte vila! Om nån säger till mig att vila, då vilar jag gärna - men då ska det va något av ovanstående alternativ. Inte vila på spinningcykeln!!!

Basta!

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Jag har faktiskt spytt efter ett pass en gång, men det var det ingen som såg. Det var när jag cyklade hem efteråt! Så du kan få kalla mig Nylander men inte den eviga fyran ;)

Ha en bra dag!

2008-07-29 @ 12:33:18
Morrat av Åsa

Nylander: Lovar att aldrig kalla dig den eviga fyran... ;-)

Tack, samma till dig!



2008-07-29 @ 13:35:06
Morrat av Jerk

Nylander ja..jag hade en rubrik om honom från Atlanta-OS upsatt i min lägenhet en gång i tiden :)

2008-07-29 @ 14:28:19
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Jag tyckte faktiskt han var en schysst idrottsman. Sen sjönk han rejält när han sniffade koks, speciellt (men inte enbart) med tanke på att han var förespråkare för motsatsen...

2008-07-29 @ 23:07:29

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0