Manana manana

Härligt!
Det här kallar jag riktig värme!
När man svettas floder bara genom att böja sig ner och knäppa sandalerna, då är livet verkligen värt att leva.

Tycker hela Sverige genomgår en förvandling vid högtryck som detta. En kontinental mentalitet infinner sig i slott och koja...
Tempot sänks och saker får ta den tid det tar.
Man till och med hejar glatt till höger och vänster på obekanta, till och med slänger några ord utan att tycka det är en uppoffring.

Jag hejade till exempel glatt på min hyresgäst i går morse, i ren och pur glädje över vädret.
I vanliga fall rör jag bara högst omärkligt på huvudet i hennes riktning - vilket ska föreställ någon form av hälsning (vi är inte helt kontanta som ni kanske förstår).

Nu ska jag ut i det kontinentala Sverige och handla. Ett par vattenmeloner till exempel. Så har man dagens meny klar, melon är vad man klarar av att få i sig i värmen. Riktig mat får vänta till skymningen.
Ölen ligger förstås på kylning. Självklart.

Ha en riktigt skön dag i värmen!

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Precis så är det, du har rätt som vanligt :)

Nu är det som bäst... nåde den som vågar klaga!

Ha en bra dag i solen!

Kram

2008-07-26 @ 09:31:07
Morrat av Åsa

Nollan: Hehe - rätt som vanligt var väl en överdrift, men i det här fallet håller jag med dig och samtycker! :-)

Men får erkänna att man inte får mycket gjort i värmen... "att-göra-listan" växer, tvärtemot vad den borde! ;-) Men det gör faktiskt ingenting...

Ännu en soldag! We like!

Kram

2008-07-27 @ 10:09:25

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0