Halleluja

Jag frigjorde varenda liten mikroskopisk endorfin som fanns i min 163 cm stora kropp på spinningpasset tidigare i dag.

Gjorde en halvmesyr avseende nytt pass. Pusslade ihop två gamla pass och la in 5 nya låtar - alla schlagers.
Trodde chefen skulle kräkas när jag spelade upp en del av dom för honom.

T var en riktigt gnällspik i dag:
Före passet: -- Gud vad det är varmt i den här lokalen. Finns det nån ventilation eller?
Efter 5 min (när jag råkade fråga om dom började bli varma): -- Har aldrig varit svettigare i hela mitt liv, är passet slut snart?
Mitt i passet: -- Tror ni får utrusta cyklarna med en spypåse längst fram om ni ska ha det så här varmt i lokalen!
Under stretchen: -- Nä, fy f-n, den här värmen tar ju livet av oss!

Visst, det var varmt, ventilationen är inte helt klar än, man kommer att kunna forcera upp den så småningom (snart, enligt chefen)....

A fällde också en kommentar:
-- Det är definitivt svalare i bastun inne i omklädningsrummet...

Jag, som älskar värme, var äckligt nöjd med dagens temperatur!
Så småningom kommer instruktören kunna forcera ventilationen med ett reglage... Det kommer jag med rätt stor säkerhet inte alls att hitta! Det reglaget förblir nog orört på mina pass.
Dessutom blev passet till en samhällsnytta i och med värmen - en knippe brandsoldater var där och dom mår definitivt bra av att träna hårt i så hög värme som möjligt. Så det så.  

Endorfiner är bra. Endorfiner är mysiga. Endorfiner är effektiva.
Nu är jag verkligen den där kärnkraftsreaktorn jag pratade om tidigare i veckan...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Det är bara tjejer som blir piggare av aktivitet =)

Jag hade fyllt magen och somnat direkt efter ett sådant pass :)

Ha en bra kväll.

Kram

2008-07-10 @ 23:09:02
Morrat av P

Jag känner mig oerhört lat när jag läser det där. Hur tillbringade jag kvällen? I soffan. Jag sov. Men det är nyttigt att sova.

2008-07-11 @ 06:34:13
Morrat av Åsa

bb: Är det ett kvinnligt fenomen menar du? Det har jag aldrig hört förut...

Jag blev i och för sig trött sen, somnade innan huvudet landat på kudden. :-)



P: Jag bekräftar det du skrev själv: Det är nyttigt att sova.

Du måste ju dessutom vila upp dig så du orkar börja din semester i dag. Lyckos dig.

Åt väldig lite frukost i dag så jag kan äta massor av kladdkaka sen... ;-)

2008-07-11 @ 07:31:29
Morrat av Nollan

Schlagers kanske fungerar bra för att få upp intensiteten. Alla cyklar som f-n med hopp om att kunna komma bort från eländet ;) Tycker du ska förklara för dina deltagare att de ska vara glada att de inte tränar inför OS i Athen eller liknande, har för mig att många tränade i bastun inför dylika för att förbereda sig för värmen.

2008-07-11 @ 23:37:54
Morrat av Nollan

Glömde önska trevlig helg!

2008-07-11 @ 23:39:16
Morrat av Valross

163, eh? Du skriver som om du vore 168. Minst!

2008-07-12 @ 00:21:08
URL: http://valross.blogg.se/
Morrat av Åsa

Nollan: Ha ha ha - riktigt kul du. Det fanns dom som hotade med att inte komma tillbaka om jag inte tog bort schlagerlåtarna.

Bra Nollan. Du är ett geni som vanligt. Ska ta upp OS-uppladdningen nästa gång. Då ska jag strypa syre-tillförseln också - höghöjdsträning är ju ett måste. I mitten av augusti måste vi vara i OS-form. ;-)

Trevlig helg och framför allt: Trevlig semesterstart!!!



Valross: Nu skrev du fel va? Skriver som jag vore 188 ska det va... Men 6:an och 8:an sitter ju så nära varann, så du är förlåten! ;-D

2008-07-12 @ 01:14:09

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0