2008-08-08

Ett tillägg till mitt inlägg i går angående OS-starten den 8:e.
Det gäller verkligen att kunna förmå sig att hålla isär själva idrottsevenemanget från landet Kina och diktaturen som råder. För ska man vara krass så är det inte speciellt bra att OS går till ett land där människor inte får tycka och tänka som dom vill, än mindre sätta det på pränt.
Men nu är det så. OS börjar i Peking om några dagar - jag kommer självfallet att titta trots att IOK tagit det mycket tveksamma, till och med stupida, beslutet att lägga OS i Peking 2008.

Hoppas idrottsutövarna har förmåga att "skärma av" det politiska Kina också - för om jag varit fotbollsspelare och läst denna artikel om "Dödens arena" i Aftonbladet i dag, då hade jag garanterat inte tyckt bollen varit speciellt lättspelad den dag jag skulle äntra planen.





Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Ninde

"Oljeutsläpp" ha ha. Lokaltidningar. Gotta love 'em ;)

Morrat av Åsa

Ninde: Ja, visst älskar man dom! :-)

2008-08-01 @ 17:28:22

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0