Hatar taklampor från Ikea

Denna gång har listan gått bra. Ja, ja - alla punkter är inte åtgärdade och det beror på en taklampa från Ikea.
Har gjort: löv i trädgården, äpplen, varit på tippen, sågat i syrénbuskaget, provat kameran, tagit ner julbelysningen från altanen, tvättat, rensat i krukväxterna inne och färgat ögonfransarna (:-)). Nio (!) punkter avklarade. Tre kvar.
Som skulle avverkats idag efter träningen.
Tog mig an taklampan ovanför matbordet först, som jag tänkte innan jag börjat. Började prick 14.15. Nu är klockan cirka 18.30. Och jag är förbannad, svettig och hyperventilerar. Har enormt stor smärta i axlarna! Stått fyra timmar med armarna ovanför huvudet och försökt passa in tre ynka skruvar. Helt omöjligt. F*n.
Således är resten av listan passé. Glöm, forget, is no more. Nu är jag för arg.
Behåller listan ändå... och fyller på den. Ett tag till. Tre ogjorda punkter är ju ingen katastrof.

En katastrof är däremot detta....
image8

Grannens hus mittemot. Varje morgon när jag släpar mig fram till kaffebryggaren möter mig denna sorgliga syn. Nu kom inte den stora containern med som står till höger om huset. Och inte heller syns presenningen som lossnat vid bygg-ställningen och fladdrar i vinden. Lägg till det.
Det är coola killar som bor där. Choppers, typ.
På somrarna har dom ibland häftiga fester. Massor med knuttar i skinnväst med tryck på ryggen och hottade cyklar invaderar trädgården.
Visst. Kan ju vara bra. Om man hamnar i knipa någon gång så vet man var man ska vända sig.
Bärgningskåren är nästa granne. Och bilskrothandlaren en annan.
Tryggare kan ingen vara.

www.vindvirvel.blogg.se



Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0