Ska vi inte ta en caffé blatte igen?

Plingeling. När telefonluren näst intill studsar ur sin hållare vet jag att det är pappa som ringer.
Vi kör lite kallprat och rekar läget på båda fronterna.
Sen lägger vi upp strategin inför tisdagen när det är dags att hämta kvarlevorna i Vimmerby.

-- Vi får nog åka tidigt, säger pappa.
-- Tidigt? Menar du vid sextiden, säger jag och slår mig på knäna över min humoristiska ådra.
-- Ja, nåt sånt.
-- Skojar du eller, vrålar jag, du och jag i en bil klockan sex på morgonen! Aldrig!
-- Du kör, säger pappa snabbt som en reptil.

-- Brorsan ska inte med, va? frågar jag.
-- Hehehehe, näpp, det ska han inte!
Kul. Ingen bror, ingen lugnande inverkan på nån av oss.

-- Ja, jag åker inte klockan sex på morgonen i alla fall. Jag kommer vara sur som ättika så tidigt, det går aldrig.
-- Tänk på mig då, skriker pappa, tror du jag kommer att vara munter vid den tiden? Du kör i alla fall!

Vi bestämde att höras i morgon igen.
Innan vi la på var vi i alla fall rörande överens om att vi skulle ta det lugnt ner och fika minst två gånger.
Tror han glömt den där caffé blatten. Men han kommer förmodligen att bli påmind.
Nåja, det är långt till tisdag...

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av valross

Ja-a, alldeles för långt! Jag vill ha en ny serie inlägg om Pappa Vindvirvel på äventyr NU!

2008-12-08 @ 00:56:11
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Valross: Lugn. Tänk på hjärtat! ;)

2008-12-08 @ 08:50:56
Morrat av Spader Madame

Rapport önskas sedan!

2008-12-08 @ 09:17:40
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Morrat av P

Nu är det kort till tisdag. Ta på dig hjälm!

2008-12-08 @ 22:14:02
Morrat av Åsa

Spader: Rapport kommer förstås.



P: Har lagt fram kameran bredvid hjälmen! ;) Å nu ska jag sova och samla kraft... massor med kraft.

2008-12-08 @ 22:20:30

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0