Nedräkning

-- God morgon. Hur står det till?
Sa jag glatt till min kollega.
-- Nja, det är så där om jag ska vara ärlig, svarade B. Hittar inte den där julstämningen, det stör mig.

Själv har jag lärt mig att julstämningen infinner sig den 23 december. När köttbullsoset ligger tätt i köket, glöggen puttrar på spisen och uppesittarkväll med bingolotto börjar (vilket vi alltid ångrar att vi tittar på eftersom skiten aldrig tar slut, en evighetsplåga).
Så jag bidar min tid, väntar snällt på julfrid och stämning.

En och en halv dag kvar att jobba innan julledigheten tar vid. Det känns som en evighet dit! En evighet.
Sen ska jag vara ledig nio (9) hela dagar från allt vad jobb heter. Till och med ledig från gymmet.
Lyckades med nöd och näppe att inte säga ja till att hoppa in och köra pass på söndag när bästischefen frågade för några timmar sen. Klämde inte i med ett rungande nej från tårna, det ska jag inte påstå, men sa åtminstone lite svävande "vi kan väl höras".

Om min dröm ska uppfyllas om de nio ledig dagarna är det nog bäst att jag åtminstone börjar tänka på att lägga mig.
Halv sju ska jag vara på jobbet i morgon. Har jag tänkt. Och vara effektiviteten personifierad. Undrar bara om hjärnkontoret hänger med på engelska språket så där tidigt på morgonen. Knappt jag själv hänger med på svenska innan halv nio på morgnarna.





Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0